در حال حاضر ۷۶ واحد فناور و شرکت دانش‌ بنیان در مجموعه پارک علم و فناوری و مراکز رشد استان فعال هستند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز بجنورد؛ علی اصغر پیله ور رئیس پارک علم و فناوری استان در نشست تحقیقات و فناوری با واحدهای فناور پارک علم و فناوری خراسان شمالی گفت : یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور استان به ‌صورت مستقیم از سوی پارک و یا از طریق عاملیت صندوق‌ها کمک شده هستند.

پیله ور با بیان اینکه سه مرکز رشد در شهرستان های بجنورد ،شیروان و اسفراین در حال فعالیت هستند ،افزود : برای ۴۹۶ نفر در این واحدها و مراکز اشتغال‌زایی که اغلب از حوزه دانشگاهیان هستند اشتغال ایجادشده است .

وی به فروش ۲۵۰ هزار دلاری محصولات واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان استان اشاره کرد و اظهار کرد : ۹۵۰ میلیون تومان فقط فروش محصولات دانش‌بنیان بوده است.

وی تصریح کرد :روز گذشته کارخانه تولید کود بیولوژیک شرکت دانش بنیان کشت کار گستر نوژان استان، با ظرفیت تولید 60 هزار لیتر در سال، ایجاد اشتغال دائم برای 8 نفر و 350 میلیون تومان سرمایه گذاری راه اندازی شد.

وحید احمدی معاون پژوهش وفناوری وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری هم در این نشست از صدور 120 میلیون دلار محصول شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: ایران، رتبه شانزدهم تولید مقالات علمی دنیا را دارد و همجنین رتبه تولید مقاله ما در منطقه، بین اول و دوم متغیر است.

احمدی افزود : با فعالیت چهار هزار واحد فناور در کشور برای 30 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شده است .گفتنی است :ساختمان پارک علم و فناوری استان در زمینی به مساحت هفت هکتار با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.