بجنورد؛

تاکید بر تقویت زیرساخت های پایش در سازمان های پدافند

مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل بر تقویت زیرساخت های پایش در سازمان های پدافند دانشگاه های کشورتاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، مدیرکل بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور در همایش کشوری مدیریت عملکرد سلامت در حوزه پدافند غیرعامل در بجنورد با اشاره به کاربرد عوامل شیمیایی و تروریستی از ابتدای تاریخ بشر و سپس صدر اسلام گفت: عوامل شیمیایی همواره یکی از ابزارهای دشمنان در دوره های مختلف تاریخ برای آسیب رساندن به نیروهای مقابل شان بوده است.

کریمی نیا افزود: کشور برای رسیدگی و جلوگیری از عمل پدافندی، نیازمند تقویت زیرساخت های رصد و پایش تشخیص و آشکار سازی است.

وی گفت : توانمندی های شرکت های دانش بنیان دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی می تواند بیشتر در این زمینه ها موثر باشد.

مشاور و رئیس دفتر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت نیز در این همایش با بیان اینکه ایران در حوزه حملات نظامی و سخت افزاری، فعالیت های خوبی داشته است گفت: در منطقه خاورمیانه، ایران از سرآمدان حوزه پدافند غیر عامل است.

سجاد رضوی با بیان اینکه مسائل مختلفی در زمینه حملات تروریسم در دنیا و ایران حاکم است ، افزود: دانشگاه های علوم پزشکی به دنبال به روز کردن و آشنا شدن با مسائل غیر عامل در حوزه سلامت هستند تا با اقدام به موقع، خسارت های احتمالی را به حداقل برساند.

ابراهیم گلمکانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز در این همایش با اشاره به گستردگی حوزه سلامت در زمینه های آب ، غذا ، دارو، محیط زیست و کشاورزی گفت: سازمان پدافند غیرعامل در قالب پنل های مختلف، به هر یک از دانشگاه های علوم پزشکی کشور، برای تحقیق در زمینه هایی همچون دارو ، آب و محیط زیست ماموریت مشخص داد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.