چهار شکارچی متخلف به همراه لاشه 4 راس کل و قوچ وحشی در خراسان شمالی دستگیرشدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: چهار شکارچی متخلف به همراه لاشه 4 راس کل و قوچ وحشی درمنطقه حفاظت شده گلیل و سرانی دستگیر شدند.

حمید فخرانی افزود:این شکارچیان متخلف که در روز سرشماری وحوش این منطقه به همراه 2 راس الاغ در حین خروج از مرز مشاهده شده بودند پس از سه روز کمین و کنترل و پس از ورود به داخل کشور و پس از 4 ساعت تعقیب و گریز دستگیر شدند.

وی افزود: از متخلفین لاشه دو راس قوچ اوریال ،دو راس کل(بز کوهی)،یک قبضه اسلحه برنو لول بلند ،دو دستگاه دوربین چشمی و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط شد و متخلفین که از اهالی روستای سرانی در حاشیه منطقه حفاظت شده گلیل بودند جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شدند.

گفتنی است:منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی هم مرز با کشور ترکمنستان است، از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی ایران و یکی از مهم ترین ذخیره گاه زیستی و جانوری کشور محسوب می شود.

این منطقه در شمال شهرستان شیروان واقع شده و حیات وحش شاخصی چون قوچ اوریال ،پلنگ ایرانی، کل و پرندگانی مانند هما، کرکس،عقاب طلایی،کبک دری و ... در آن زیست می کنند.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.