به مناسبت دهه فجر، از پروژه‌های آبرسانی روستایی در بخش خفر شهرستان جهرم با اعتباری بالغ‌بر ۴۵ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: در هفتمین روز از دهه فجر ۱۵ روستا در شهرستان جهرم با اعتباری افزون‌بر ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل صندوق توسعه از نعمت آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند.

وی با بیان اینکه آبرسانی به روستای علی‌آباد پروژه‌ای با چند زیر مجموعه است، افزود: چاه آب شرب قدیم این روستا در کمتر از ۲ سال از حفر آن خشک شد و چاه جدید با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال حفر که دارای آبی با کیفیت مناسب است.

رضایی ادامه داد: در این پروژه جاده سرویس، شبکه برق و انتقال به طول ۶ کیلومتر احداث و یک حلقه چاه آهکی حفر شده‌است.

وی با بیان اینکه طرح آبرسانی به روستا‌های بالاشهر، نعمت‌آباد، کراده، گاره، درمه و نارک در بخش خفر نیز با اعتباری بالغ‌بر ۱۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: در این طرح شبکه داخلی به طول ۱۷ و نیم کیلومتر و ۵ باب مخزنی زمینی به ظرفیت یک هزار و ۱۷۰ مترمکعب احداث که ۴ هزار و ۳۹۰ نفر در این روستا‌ها از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده منابعی که به پروژه‌های روستایی کشور تزریق می‌شود از صندوق توسعه ملی است، بیان کرد: با موافقت مقام معظم رهبری و تأکید ایشان، آبرسانی به مناطق روستایی از این صندوق انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/ر

افتتاح از طرح‌های آبرسانی در بخش خفر

برچسب ها: دهه فجر ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار