پایگاه رتبه بندی تایمز فهرست دانشگاه‌های برتر قاره آسیا را در سال ۲۰۱۸ میلادی منتشر کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گفت: ایران در سال ۲۰۱۸ دارای ۱۸ دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر آسیا است که این تعداد در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۴ دانشگاه بود.

وی افزود: ایران نه تنها به لحاظ تعداد دانشگاه، بلکه به لحاظ جایگاه نیز در سال ۲۰۱۸ رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است و دانشگاه نوشیروانی بابل که برترین دانشگاه کشور در رتبه بندی تایمز معرفی شده است توانسته جایگاه ۳۷ آسیا را اخذ کند.

دهقانی ادامه داد: دانشگاه‌های صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر نیز با رتبه‌های ۸۳ و ۸۸ آسیا بعد از دانشگاه نوشیروانی بابل رتبه دوم و سوم ایران را کسب کرده اند.
وی با بیان اینکه در رتبه بندی سال ۲۰۱۸ آسیا، کشور سنگاپور عملکرد چشمگیری در این فهرست داشته است گفت: دو دانشگاه برتر این کشور، دانشگاه ملی سنگاپور و دانشگاه صنعتی نانیانگ سنگاپور موفق به کسب رتبه‌های اول و پنجم آسیا شدند.

دهقانی اظهار کرد: دیگر کشور موفق در آسیا که در سال‌های اخیر رشد چشمگیری در نظام‌های رتبه بندی داشته کشور چین است. این کشور دارای ۶۳ نماینده در بین دانشگا‌های برتر آسیا است.

وی بیان کرد: هنگ کنگ نیز با داشتن سه دانشگاه در بین ۱۰ دانشگاه برتر آسیا بسیار موفقیت آمیز ظاهر شده است و کشور ژاپن نیز ۸۹ دانشگاه در فهرست سال ۲۰۱۸ آسیا دارد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) با اشاره به اینکه پایگاه رتبه بندی تایمز در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد گفت: از سال ۲۰۱۳ که این رتبه بندی به نظام تایمز افزوده شده است ایران همواره دارای رشد تعداد دانشگاه در آسیا بوده به نحوی که در سال ۲۰۱۸ جایگاه ایران به لحاظ تعداد دانشگاه برتر، بعد از کشور ترکیه در منطقه کشور‌های اسلامی قرار گرفته است.

روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها است که از ۱۳ شاخص در قالب ۵ معیار آموزش، پژوهش، استنادات، درآمد صنعتی و وجهه بین المللی، به ترتیب با وزن‌های ۳۰، ۳۰، ۳۰، ۲.۵ و ۷.۵ درصد بهره جسته است.
انتهای پیام/ر

حضور ۱۸ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار