در آخرین رتبه بندی اعلام شده از سوی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ردیف بهترین دانشگاه‌های دنیا و جهان اسلام قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، با بیان اینکه این انتخاب به وسیله پایگاه (ای اس آی) ESI یا شاخص‌های اساسی علم مربوط به آی. اس. آی اعلام شده، از دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر کشور، دنیا و جهان اسلام یاد کرد.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، با اشاره به انتخاب دانشگاه‌ها و موسسات یک درصد برتر دنیا از بین تمامی دانشگاه‌های دنیا و بر اساس کیفیت تحقیقات آن ها، افزود: فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر هر ۲ ماه یک بار روزآمد شده و همیشه بر اساس تغییر در جایگاه دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی وضعیت حاضر آن ها، اعلام می‌شود.

وی تعداد استناد‌های دریافتی مقالات در دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی را ملاک انتخاب آن‌ها در این پایگاه دانست و ادامه داد: دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر در ۲۲ حوزه موضوعی انتخاب و معرفی می‌شوند، این دانشگاه‌ها و موسسات باید از لحاظ استناد‌های دریافتی در دسته یک درصد برتر قرار گرفته باشند.

بر اساس اعلام پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، دانشگاه علوم پزشکی شیراز علاوه بر جای گرفتن در جمع دانشگاه‌های برتر در همه رشته ها، در زمینه پزشکی بالینی و داروشناسی و سم شناسی نیز، از برترین دانشگاه‌های دنیا و جهان اسلام بوده است.

در این ربته بندی، دانشگاه‌ها در ۴ زمینه مقالات برتر، نسبت به تعداد استناد به مقاله، استناد‌ها و مدارک، رتبه بندی شده اند.

در کنار دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم پزشکی مشهد، علوم پزشکی اصفهان، علوم پزشکی تبریز، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی کرمان، علوم پزشکی بقیه الله، علوم پزشکی مازندران، علوم پزشکی زاهدان، علوم پزشکی کردستان و موسسه پاستور ایران نیز در جمع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار دارند.

انتهای پیام/ن

برتری دانشگاه علوم پزشکی فارس در دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار