افتتاح طرح های آبخیزداری در اردبیل

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از افتتاح طرح های آبخیزداری در استان اردبیل خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل در آئین افتتاح 9 طرح آبخیزداری در استان اردبیل گفت: برای اجرای طرح های مذکور در مجموع 5 میلیارد و 228 میلیون ریال هزینه شده است.

وی افزود: طرح های آبخیزداری بند سنگی ملاتی در حوزه آبخیز خوجین خلخال، بند سنگی ملاتی پیله رود نمین و 7 بند سنگی ملاتی و گابیونی قوری چای در شهرستان پارس آباد به بهره برداری رسید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گابیون بندی و اجرای طرح های آبخیزداری را در راستای مدیریت منابع خاک و آب، کنترل و مهار سیلاب ها در جلوگیری از حوادث غیرمترقبه حائز اهمیت دانست و گفت: حجم عملیاتی طرح های افتتاح شده 2 هرار و 985 مترمکعب و حجم آبگیری این بندها 40 هزار 600 مترمکعب است.

هدایت با بیان اینکه نقش سازه های مکانیکی در بالا رفتن توان نفوذپذیری آب و نگهداشت خاک بسیار موثر است افزود: افزایش اعتبارات برای اجرای چنین طرح هایی که علاوه بر کارهای یاد شده در بحث آب و خاک از سیل خیزی در منطقه نیز جلوگیری می کند، ضروری است.

وی گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، ذخیره آب، جلوگیری از سیل و رانش، تامین آب مورد نیاز بهره برداران، بهره برداری از آب و خاک، اجرای طرح های گیاهان دارویی، درختکاری، جنگل کاری، ایجاد اشتغال و بالابردن درآمد اقتصادی بهره برداران عرفی از جمله اهداف اجرای طرح های آبخیزداری است.

انتهای پیام/ح

افتتاح طرح های آبخیزداری در استان اردبیل

برچسب ها: دهه فجر ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.