رئیس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد :

ورود بیش از 135 هزار پرونده به دادگستری خراسان شمالی

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: در ده ماهه امسال 135 هزار و 915 پرونده وارده به بخش های کیفری و حقوقی دادگستری راسان شمالی داشتیم.

   به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  بجنورد؛حجت الاسلام اسدالله جعفری ، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان افزود: در 10 ماه امسال 135 هزار و 915 پرونده وارده به تمامی بخش های کیفری و حقوقی در این استان داشته ایم که از این تعداد 132 هزار و 197 فقره مختومه شده است.

وی اظهار کرد: در 10 ماه امسال 432 فقره پرونده در خصوص تغییر کاربری اراضی کشاورزی تشکیل که از این میزان 343 مورد رسیدگی و مختومه شده و 100 فقره نیز به تبرئه انجامیده است.

با هشدار به زمین خواران و عاملان تغییر کاربری اراضی کشاورزی گفت: سازمان های متولی و همچنین بخشداران و دهیاران نیز در خصوص توجه نکردن جدی به این امر باید حساب پس داده و در صورت سهل انگاری پاسخگو باشند.

وی از امور اراضی و سازمان جهاد کشاورزی، بخشداران و دهیاران خواست در خصوص شناسایی اولیه متخلفان تغییر کاربری اراضی جدی باشند .

جعفری با تاکید بر اینکه هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی نیاز به مجوز دارد، افزود: در این خصوص کم کاری ها، سهل انگاری ها و بعضا تبانی هایی صورت می گیرد و موجب می شود افرادی بدون مجوز، اقدام به ساخت و ساز در زمین های کشاورزی کنند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون باید با نظارت و به موقع باشد، افزود: ضروری است سازمان جهاد کشاورزی مردم را در این خصوص آگاه کند تا آنان مرتکب جرمی در این حوزه نشوند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از دستگاه های خدمات رسان نیز خواست در این خصوص جدی عمل کنند و گفت: نباید به ساخت و سازهای غیرمجاز خدمات داده شود.

جعفری در خصوص پرونده های مهم و کلان در حوزه اختلاس ها، مسائل اقتصادی و سایر موارد گفت: این پرونده ها در یک شورا بررسی می شود، پرونده آلومینا نیز که 13 متهم دارد در مرحله پایانی رسیدگی است.

وی در خصوص ارتکاب جرایم خشن در استان نیز گفت: امسال 12 فقره قتل عمد در این استان رخ داده که از این تعداد پنج نفر در بجنورد، سه نفر در اسفراین و در هر یک از شهرستان های فاروج، شیروان، آشخانه و جاجرم نیز یک نفر به قتل رسیده اند.

وی افزود: پرونده 10 فقره قتل عمد نیز که از قبل مانده بود امسال مورد رسیدگی قرار گرفته و برای آن حکم صادر شده است.

انتهای پیام/آ

رسیدگی به پرونده 13 متهم  کارخانه آلومینای جاجرم

برچسب ها: قوه قضاییه ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.