بر اساس ادعای برخی منابع، کره شمالی برای برگزاری رژه نظامی سالانه خود یک روز پیش از المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ کره جنوبی آماده می‌شود.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکسپرس نوشت کره شمالی در نظر دارد همانند سال های گذشته رژه سالانه خود را به مناسبت سالگرد تاسیس ارتش این کشور برگزار کند؛ اما برگزاری این رویداد دقیقا یک روز پیش از مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در کره جنوبی موجب گمانه زنی های بسیاری شده است.

کره شمالی در حالی برای برگزاری رژه سالانه خود آماده می شود که بر خلاف سال های گذشته از هیچ رسانه ای برای ثبت این رویداد نظامی دعوت نشده است.

به نوشته اکسپرس، سال گذشته پیونگ یانگ برای نمایش جهانی قدرت نظامی خود از رسانه های مختلف دعوت کرد تا برای ثبت این رویداد سالانه راهی این کشور شوند. با این حال، امسال از هیچ رسانه ای برای ثبت رژه سالانه کره شمالی دعوت نشده است و خبرنگاران خارجی نیز از حضور در این رویداد منع شده اند.

نخست وزیر کره جنوبی در واکنش به دعوت نشدن رسانه ها به این رویداد اظهار کرد به نظر می رسد کره شمالی با این اقدام قصد دارد این امر را القا کند که پیونگ یانگ به دنبال تحریک جامعه جهانی علیه خود نیست.

با این حال ادعا می شود تصاویر ماهواره ای نشان از تحرکات نظامی پیونگ یانگ دارد. این تصاویر ماهواره ای از تمرین نظامی بیش از 13 هزار نیرو از 5 فوریه تاکنون خبر می دهند؛ اما فقط تصاویر محدودی از تجهیزات زرهی و توپخانه ای قابل مشاهده است.

پشت پرده برگزاری رژه سالانه کره شمالی در آستانه مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی +تصاویر

نخست وزیر کره جنوبی همچنین گفت برگزاری رژه نظامی کره شمالی پیش از مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی در کره جنوبی اقدامی «تاسف بار» است.

خبرگزاری کره شمالی پیشتر در گزارشی اعلام کرد تاریخ برگزاری رژه نظامی سال جاری تغییر کرده است. پیش از این رژه سالانه کره شمالی به مناسبت تاسیس ارتش این کشور در 25 آوریل هر سال برگزار می شد. کارشناسان معتقدند تغییر این تاریخ و برگزاری آن در آستانه مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی اقدامی نگران کننده از سوی پیونگ یانگ محسوب می شود.

پشت پرده برگزاری رژه سالانه کره شمالی در آستانه مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی +تصاویر

مقامات کره جنوبی اظهار کردند در تصاویر ماهواره ای موجود، حدود 13 هزار نیرو و 200 قطعه تجهیزات نظامی نزدیک فرودگاهی در پیونگ یانگ دیده شد که ظاهرا برای تمرین نظامی پیش از برگزاری رژه فراخوانده شده اند.

با این حال، کره شمالی در واکنش به برگزاری نشستی در کانادا در خصوص بررسی تنش ها در شبه جزیره کره، مقاله ای تحت عنوان «جنگ کره ای» منتشر و اعلام کرد پیونگ یانگ پیروز این جنگ شد.

انتهای پیام/

آمادگی کره شمالی برای برگزاری رژه سالانه نظامی خود+ تصاویر

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار