مدیرکل میراث فرهنگی فارس از افتتاح ۱۲ مرکز اقامتی و گردشگری در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در حاشیه افتتاح هتل آپارتمان تائب گفت: به مناسبت دهه فجر ۱۲ پروژه شامل هفت طرح اقامتی و پنج مجموعه گردشگری در شیراز و شهرستان سپیدان با اعتباری بیش از ۷۳۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

وی افزود: این اقامتگاه‌های گردشگری شامل، ۲ تفرجگاه، ۲ اقامتگاه سنتی، ۲ هتل آپارتمان، یک زائر سرا، ۲ هتل، یک مهمان پذیر، یک مجتمع گردشگری، یک سفره خانه سنتی است.

وی افزود: از مجموع این اقامتگاه‌های گردشگری، ۹ اقامتگاه در شیراز و سه اقامتگاه متعلق به شهرستان سپیدان است و با بهره برداری از آن‌ها برای ۱۴۲ نفر ایجاد اشتغال شده است.

امیری ادامه داد: با افتتاح این اقامتگاه‌ها بیش از ۳۵۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس افزوده شده و با احتساب آن هم اینک شمار تخت‌های اقامتی این استان به ۱۶ هزار و ۲۷۶ تخت افزایش یافته است.

وی بیان کرد: تا سال ۱۳۹۰ حدود ۶۰ واحد هتل آپارتمان در فارس دایر بود، اما هم اکنون شمار آن‌ها به ۸۶ هتل و هتل آپارتمان افزایش یافته و در مجموع ۴۳ درصد به ظرفیت اقامتی این استان افزوده شده است.

امیری اظهار کرد: این اداره کل برای افزایش ظرفیت هتل‌های استان فارس تلاش میکند با هماهنگی اداره‌های ذی ربط آپارتمان‌هایی که قابلیت تبدیل به هتل دارند، به متقاضیان انجام این کار در کوتاه‌ترین زمان ممکن پروانه بهره برداری اعطا کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، در مورد ویژگی‌های هتل آپارتمان تائب، گفت: این هتل که دارای ۱۶ واحد و ۳۵ تخت است در فضایی به وسعت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال احداث شده است.
انتهای پیام/ر

افتتاح هتل آپارتمان تائب با سرمایه گذاری ۲۴ میلیارد ریال در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار