عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که از شهر ری داشت خواستار حل مسئله آلودگی بیش از حد هوای این منطقه شد.

تذکر مسجد جامعی به سازمان محیط زیستبه گزارش خبرنگارحوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با بیان اینکه مهمترین چالش و اولویت مدیریت شهری در تهران بر اساس عموم نظرسنجی ها و دیدگاه های کارشناسی آلودگی هوا است، اظهار کرد: آلودگی هوا در همه نقاط پایتخت یکسان نیست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بازدیدی که هفته گذشته همراه خلیل آبادی عضو دیگر شورای شهر از منطقه شهر ری داشتند، افزود: بر اساس سنجش و گزارش‌های شرکت کنترل هوا میزان آلودگی هوا در محدوده جنوبی شهر و منطقه 20 بیشتر است و تفاوتی محسوس با دیگر نقاط تهران دارد.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه شاخص آلودگی هوا در اغلب مواقع در شرایط ناسالم و هشدار دهنده قرار می گیرد،تصریح کرد: در محدوده شهر ری از ابتدای سال 96 تاکنون حدود 250 روز ناسالم وجود داشته است.

مسجد جامعی تصریح کرد: این درحالی است که در دیگر مناطق شهر تهران در مجموع 120 روز ناسالم گزارش شده است و این روال در اغلب سال ها پابرجاست.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با توجه به شرایط محیطی و منابع طبیعی و کشاورزی گسترده که پیرامون این منطقه است، نباید میزان آلودگی آنجا از دیگر مناطق بیشتر باشد، خاطرنشان کرد: در بازدیدی که از منطقه 20 به عمل آوردیم و بر اساس گزارشات مردمی، معادن و کارخانه سیمان تهران یکی از منابع موثر آلوده کننده هوا بودند که گرد و غبار را در آن منطقه پخش می کردند و برای اهالی منطقه قابل رویت بود.

عضو شورای شهر تهران تصریح کرد: بر اساس گزارش های رسمی کیفیت هوا در این منطقه به علت شاخص آلاینده های گرد و غبار ناسالم است، از این رو لازم است سازمان حفاظت محیط زیست به این پرسش ها پاسخ دهد.

مسجد جامعی در توضیح سئوالات خود گفت: اولاً وضعیت آلایندگی کارخانه سیمان تهران در 5 سال گذشته چگونه است؟ و چرا افت و خیز داشته است؟ و دوماً چه اقداماتی برای کنترل آلایندگی صورت گرفته و چرا به نتیجه نرسیده است؟

انتهای پیام/

لزوم حل مسئله آلودگی بیش از حد هوا در منطقه شهر ری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار