عضو شورای شهر تهران با مقایسه لایحه پیشنهادی سال 97 و بودجه سال 96، گفت: بررسی این وضعیت حاکی از تضعیف حوزه مأموریتی فرهنگی و اجتماعی مدیریت شهری است.

تذکر حق شناس به کاهش بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدجواد حق شناس عضو شورای شهر تهران در چهل و سومین جلسه شورای شهر تهران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به بررسی وضعیت بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در لایحه پیشنهادی سال 97 و مقایسه آن با بودجه سال 96 اظهار کرد: این رقم حاکی از تضعیف حوزه مأموریت های فرهنگی و اجتماعی برخلاف اهداف و رویکردهایی است که مدیریت شهری آن را دنبال می کند.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه نقد رویکردهای کالبد محور در گذشته باید با اصلاح اقدامات نادرست، جامه عمل به خود بگیرد، تصریح کرد: متأسفانه این امر در عمل رخ نداده است.

حق شناس با اشاره به اینکه در بودجه سال 96 شهرداری سهم بخش فرهنگی و اجتماعی 8 درصد از بودجه کل و به میزان یک هزار و 467 میلیارد تومان از 17 هزار و 900 میلیارد تومان بودجه کل بود، گفت: از این مبلغ 584 میلیارد تومان از منابع برای مصرف در بخش هزینه ای مصرف شده و 882 میلیارد تومان اعتبارات مصوب برای تملک دارایی های سرمایه ای و به تعبیر دقیق تر سرمایه گذاری برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر تهران مصوب شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه این اعتبارات بدون در نظر گرفتن سهم 2 درصدی حوزه فرهنگی و اجتماعی از اعتبارات نقدی است که در راستای ترویج فرهنگ شهروندی در تبصره 36 بودجه سال جاری مصوب شده است، بیان کرد: متأسفانه در لایحه بودجه سال 97 شهرداری سهم بخش فرهنگی و اجتماعی به 6 درصد کاهش یافته است.

حق شناس تصریح کرد: از 17 هزار و 500 میلیارد تومان کل بودجه، یک هزار و 115 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص پیدا کرده است که از این میزان 558 میلیارد تومان به اعتبارات هزینه ای و 557 میلیارد تومان به تملک دارایی های سرمایه ای اختصاص دارد.

وی ادامه داد: این ارقام در مقایسه با بودجه سال 96، 37 درصد کاهش دارد و نسبت به بودجه سال 95 کاهش چشمگیر سهم فرهنگی و اجتماعی از کل بودجه شهرداری تهران را نشان می دهد.

عضو شورای شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران باید در لایحه پیشنهادی خود توجه به حوزه فرهنگی و اجتماعی را لحاظ می‌کرد که این امر رخ نداده و بی تردید شورای شهر نسبت به اصلاح این رویه در بودجه پیشنهادی اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/

فقدان توجه شهرداری به اختصاص بودجه ویژه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.