هزار و ۵۰۰ تن ماهی در قفس دریایی پارسال در مازندران تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رستمی مدیرکل شیلات مازندران در نشست بررسی مشکلات وتنگناه‌های پرورش دهندگان ماهی در قفس‌های دریایی با اشاره به تولید ۱۵۰۰ تن ماهی در قفس‌ های دریایی در سال ۹۵، گفت: پرورش دهندگان در این بخش با مشکلات مختلفی از جمله مشکلات وثیقه برای دریافت تسهیلات، ورود محصولات شیلاتی از جمله ماهی تیلاپیا در بازار، عدم برخورداری از مشوق‌های صادراتی، هزینه‌های بالای کارشناسی فنی و فرآیند طولانی اخذ مجوز‌ها روبرو هستند.

وی افزود: حل این مشکلات یک عزم همگانی و استانی می‌طلبد ودرصددیم تا مشکلات و تنگناه‌های بخش پرورش ماهی در قفس‌ های دریایی پس از بحث و تبادل نظرو پیگیری‌ های لازم مرتفع شود.  

رستمی پرورش ماهی در قفس‌های دریایی را یک پروژه مصوب اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: این طرح فرصت خوبی برای افزایش تولید و ایجاد اشتغال است که همواره مورد تأکید مسئولان کشوری و استانی بوده است.  

حیدرپور رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز در این نشست گفت: در دریا چالش کارشناسی با محیط زیست در بحث پرورش ماهی داریم که در حال پیگیری از طریق مراجع استانی هستیم.

وی افزود: برای ۳۴ واحد پرورش ماهی موافقت اصولی و تأسیس در دریا صادر شده است که از این میزان ۲۱ مجوز تأسیس و ۱۲ قفس در دریا در حال حاضر پهن شده که از محل صندوق توسعه ملی فقط به طرح‌ های پرورش ماهی در قفس و گلخانه که اهمیت زیادی برخوردارند تسهیلات ارائه می‌دهیم.

حیدرپور گفت: دولت درصدد کمک به سرمایه گذاری دراین فعالیت‌ها هم هست و تلاش دارد که این قشر سرمایه گذار دربحث صادرات آبزیان هم از مشوق‌ های صادراتی بهره‌مند شود.

انتهای پیام/ م

پرورش ماهی در قفس دریایی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.