معاون اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از برنامه ریزی برای توزیع 100 دستگاه آبگرمکن خورشیدی رایگان بین روستائیان و جنگل نشینان این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد علی سفیدیان معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان گفت: به منظور جلوگیری از قطع درختان و جهت جایگزینی سوخت فسیلی و استفاده از انرژی های نو و پاک ، 100 دستگاه آبگرمکن خورشیدی ، 50 دستگاه تنور گازی و 50 دستگاه اجاق گاز بزرگ به همراه کپسول به صورت رایگان بین روستائیان و جنگل نشینان این استان توزیع خواهد شد.

وی با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف سوخت و حفاظت از جنگل ها ، از برنامه های سازمان جنگل ها و این اداره کل است اظهار داشت : در راستای حفظ ذخایر ژنتیکی ، کاهش فشار بر جنگل ها ، جلوگیری از قطع درختان ، سوق دادن روستائیان و جنگل نشینان به استفاده از انرژی های پاک و زمینه سازی برای بهره گیری از سوخت های جایگزین سوخت فسیلی، این کار صورت می پذیرد.

سفیدیان عنوان کرد : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان این تعداد آبگرمکن خورشیدی ، تنور گازی و اجاق گازها را به صورت رایگان، در اختیار روستائیان حاشیه جنگل های استان با اولویت مجریان طرح های مدیریت منابع طبیعی که در حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی با این اداره کل قرارداد حفاظتی منعقد نموده اند قرار خواهد داد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در پایان تصریح کرد : برای خرید و توزیع اقلام مزبور یک میلیاد و شش صد میلیون ریال هزینه خواهد شد.

انتهای پیام / ه

توزیع 100 دستگاه آبگرمکن خورشیدی بین روستائیان استان سمنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.