مراسم افتتاحیه هفدهمین جشنواره فیلم فجر با نمایش فیلم بمب یک عاشقانه ساده در شیراز آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فروغ عدالت پور دبیر هفدهمین جشنواره فیلم فجر استان فارس از نمایش ۱۸ عنوان فیلم در ۷ نوبت اکران روزانه چهار سالن از سینما‌های هنرشهر آفتاب، پردیس سینمایی گلستان و تالار حافظ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس خبر داد.

وی با بیان اینکه ۱۱ فیلم خوب بخش سودای سیمرغ سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در هفدهمین جشنواره فجر شیراز به اکران گذاشته می‌شود، افزود: این آثار را از شورای تهیه کنندگان سینمای ایران خریداری کردیم؛ در حالیکه افزون بر این، ۷ عنوان فیلم برای اکران به شیراز اختصاص یافته است.

عدالت پور در خصوص قیمت گذاری بلیت‌های جشنواره توضیحاتی داد و گفت: برای دانشجویان تخفیف فروش در گیشه در نظر گرفته شده است، در حالیکه قیمت‌ها به شیوه‌ای انجام گرفته تا برای تسهیل در تماشای فیلم توسط اقشار مختلف مردم امکان دیدن برترین‌های سینمای ایران فراهم شود، بنابر این، قیمت متفاوتی در نظر گرفتیم که از ۱۲ هزار تومان شروع شده و در برخی سانس‌ها و سالن‌ها به ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

وی بیان کرد: امسال بخش منتقدان به جشنواره افزوده شده که در سالن قرمز پردیس یادشده روزانه برگزار می‌شود و آثار پخش شده روز پیش به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد.

عدالت پور ساعت برپایی جلسات نقد و بررسی فیلم‌های هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز را ۱۷ اعلام و توصیه کرد که همه روزنامه نگاران در این جلسات حضور داشته باشند.

وی از اکران آثار فیلمسازان برتر استان فارس در یک سالن جداگانه خبر داد و افزود: در این بخش ۸ عنوان فیلم سینماگران استان فارس که در جشنواره‌های داخلی و خارجی آثارشان مورد استقبال قرار گرفته و موفق به کسب جوایزی شدند برای انتفاع فیلمسازان از فروش اکران می‌شوند.

عدالت پور بخش جنبی هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز را مورد اشاره قرار داد و گفت: روزانه ساعت ۱۰ صبح این بخش ویژه مدارس با اکران ۴ عنوان فیلم کودک و نوجوان برگزار می‌شود. این درحالیست که یک فیلم برای خانواده‌ها اکران می‌شود.

وی حجم مخاطب این دوره جشنواره را متفاوت از دوره‌های پیشین ارزیابی کرد و افزود: همه فیلم‌ها رده الف. و ب. است.

رئیس انجمن فیلم، عکس و پویانمایی استان فارس با توجه به اینکه قیمت بلیت از ۱۲ تا ۱۵ و در برخی سانس‌های هنرشهر آفتاب به ۲۰ هزار تومان می‌رسد به نظام قیمت گذاری این دوره اشاره کرد و افزود: بلیت‌های جشنواره توسط شورای سیاست گذاری این رویداد در شیراز انجام گرفت. این در حالیست که به گفته عدالت پور برای هر فیلم ۱۵ میلیون تومان هزینه شده است.

یوسف نژاد سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز در افتتاحیه این مراسم گفت: گرد هم آمده ایم تا در کنار مردم فرهیخته استان فارس بهار سینمای ایران جشن بگیریم.

یوسف نژاد افزود: در جشنواره هفدهم ۱۸ فیلم در بخش سینمای ایران و ۵ فیلم هم برای حوزه کودک در مجتمع هنر شهر آفتاب، پردیس گلستان و تالار حافظ به نمایش در می آید.

پژوهش معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس هم در آغاز بکار جشنواره فیلم فجر شیراز گفت: امروز فیلم ها در جامعه فرهنگ سازی می کنند و یک اثر خوب می تواند شادی را به جامعه تزریق کند.

پژوهش نقشی که فیلم و سینما در جامعه دارد را غیر قابل توصیف دانست و افزود: با دسترسی بیشتر مردم به فضای مجازی حضور مخاطب در سالن های سینما کم شده و این می طلبد با افزایش سالن های سینما رونق دوباره ای به این حوزه داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس در پایان گفت: امروز رسالت سینماگران، هنرمندان و نویسندگان این است که در راستای حفظ فرهنگ ایران زمین تلاش کنند.

پیمان معادی کارگردان فیلم بمب در این مراسم از مهمان نوازی شیرازی ها قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد مخاطبان سینما از دیدن این فیلم راضی باشند.

در پایان افتتاحیه هفدهمین جشنواره فیلم فجر شیراز پیمان معادی و محمد رسول اف کارگردان و تهیه کننده فیلم بمب یک عاشقانه ساده مورد تقدیر مسئولین قرار گرفتند.
انتهای پیام/ر

آیین گشایش هفدهمین جشنواره فیلم فجر در شیراز

برچسب ها: فیلم فجر ، اکران فیلم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار