یک مقام مسئول گفت: واحد گاز نیروگاه ٣٢٠ مگاواتی گل گهر کرمان فردا، همزمان با آغاز دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح نیروگاه ٣٢٠ مگاواتی گل گهر کرمان در ایام دهه فجربه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن طرزطلب مدیرعامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه حرارتی در نشست خبری از افتتاح نیروگاه سمنگان و گل گهر همزمان با آغاز دهه فجر خبر داد و گفت: همزمان با این ایام نیروگاه یزد، لرستان، آذربایجان شرقی، سیستان وبلوچستان و کرمان افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز شنبه واحد بخار تابان در یزد و واحد بخار چادرملو با حضور جهانگیری، نیروگاه گل‌گهر با حضور رئیس جمهور و همچنین عملیات کلنگ زنی نیروگاه ارس با حضور معاون امور برق و انرژی افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی نیروگاه حرارتی ادامه داد: حدود ۱۰۹۵ مگاوات آغاز عملیات جدید و حدود ۳۲۰ مگاوات به ظرفیت برق اضافه خواهد شد.

طرزطلب بیان کرد: نیروگاه تابان در دو واحد گازی به ظرفیت ۱۶۲ مگاوات و یک واحد بخاری به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، دو واحد گازی له ظرفیت ۱۶۰ مگاوات و یک واحد بخاری ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه سمنگان همچنین دو واحد گازی ۱۶۰ مگاواتی در نیروگاه گل گهر به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسئول میزان بدهی‌ها را حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این میزان ۱۰ هزار میلیاردتومان پرداخت شده است و مابقی هم به زودی پرداخت خواهد شد.

به گفته وی؛  بدهی خرید تضمینی برق حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب سوخت نیروگاه در کشور بوده است،  گفت: با توجه به برودت هوا در این روزها مصرف سوخت نیروگاهها بین ۷۰ تا ۷۵ میلیون مترمکعب بوده که نزدیک به ۵۰ درصد کاهش یافته است، بنابراین ناچار شدیم از سوخت مایع و مازوت استفاده کنیم.

طرزطلب در خاتمه یادآور شد: امسال، ۸۲ درصد سوخت نیروگاه‌ها از طریق گاز تامین شده است.

انتهای پیام/

۲ هزار میلیارد تومان، بدهی خرید تضمینی برق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار