معاون هماهنگی توزیع توانیرگفت:تاکنون بخش زیادی از خاموشی ها رفع شده اما به دلیل احتمال شکستن درخت ها و آسیب دیدن شبکه توزیع، احتمال قطعی برق وجود دارد.

مشکلی در سوخت رسانی وجود ندارد/احتمال بروز خاموشی مجدد به دلیل آسیب دیدن شبکه توزیعبه گزارش  خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، حقی فام معاون هماهنگی توزیع برق در برنامه گفتگوی 18:30 در خصوص آخرین وضعیت خاموشی ها در سراسر کشور گفت: در حال رفع خاموشی هستیم و تا کنون بخش های زیادی از خاموشی ها رفع شده است اما به دلیل احتمال شکستن درخت ها ی فرسوده و آسیب دیدن شبکه توزیع، احتمال قطعی برق نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون میزان برق قطع شده در تهران حدود 10 فیدر به میزان 8.5 مگاوات است در مازندران قطعی برق نداریم، در گیلان 9 فیدر قطعی به 5 فیدر رسیده  و در استان البرز  نیز تعدادی محدودی قطعی داریم.

حقی فام تاکید کرد: در حال حاضر بحرانی در رابطه با قطع برق نداریم  و  در حال رفع خاموشی ها هستیم و امیدواریم تا ساعات پایانی شب میزان خاموشی ها کمتر شده و به صفر برسد.

این مقام مسئول در خصوص اینکه آیا با وجود هشدارهای روزهای گذشته آمادگی مقابله با بحران در شبکه توزیع وجود داشته یا خیر گفت:ما هشدارها را جدی گرفته بودیم و آمادگی لازم را داشتیم و  در طول سال کابل های خودنگهدار در شبکه توزیع استفاده می شود اما مشکل اصلی  شکستن درخت های فرسوده است که باعث آسیب به شبکه برق می شودو  باید شهرداری ها برف روی درخت ها را تکانده تا از آسیب به شبکه برق کاسته شود.

اعزام 30 تانکر سوخت رسانی سیار به جاده ها

در ادامه موسوی خواه مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی تصریح کرد: از سه شنبه هفته قبل و با اطلاع از احتمال بارش کمیته های بحران ما تشکیل و آغاز به کار کرد و آمادگی رویارویی با بحران را داشتیم ودر این راستا 30 خودرو سوخت رسان بنزین را به نقاطی که گره ترافیکی داشتند اعزام کردیم تا به خودروهایی که در راه گرفتار شده بودند سوخت رسانی کنند.

وی افزود: در مسیرهایی مانند اتوبان تهران قم تمام جایگاههای سوخت از روز پنجشنبه تکمیل ظرفیت شدند و تانکرهای اضافی سوخت در آنها برای جبران کمبود مستقر گردید و ما پیش بینی وضعیت خاص را در استان گیلان را داشتیم و تمهیدات خاصی به این منظور در نظر گرفتیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: مشکلی در خصوص سوخت رسانی نداریم و تنها  بسته بودن راه ها سبب تاخیر در سوخت رسانی تانکر های سیار می شود.

در ادامه خالدی سخنگوی سازمان راهداری نیز در خصوص آمادگی این سازمان از قبل گفت: با توجه به پیش بینی های انجام گرفته انتظار این بارش را داشتیم و تمام امکانات را بسیج کرده بودیم ولی حجم بالای ترافیک و ایستا بودن ترافیک سبب نشت سنگین برف شد و اگر ترافیک و حجم گسترده خودرو در مسیرهایی مانند تهران کرج نبود کمک رسانی بهتر صورت می گرفت.

وی ادامه داد:مجموعه راهداری تمام توان خود را به میدان آورد و تمام سطوح مدیریتی و ستادی در کنار مردم بودند و توصیه ما به عزیران به همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی است تا شاهد مشکلات مانند شب گذشته نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار