مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهرداری‌های استان به دلیل تخلفات زیست محیطی به پرداخت ۱۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: چهارشهرداری و ۲ دهیاری به دلیل تخلفات زیست محیطی و رعایت نکردن استاندارد‌های دفن پسماند‌های زباله در محاکم قضایی استان محکوم شدند.

سید اسدالله هاشمی افزود: هر یک از این شهرداری‌ها به پرداخت ۱۲۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی ادامه داد: دفن سنتی زباله‌ها در این شهر‌ها به دلیل استفاده گونه‌های حیات وحش، ایجاد بوی نا مطبوع و نفوذ به سفره‌های زیر زمینی سلامتی مردم را تهدید می‌کند.

هاشمی اضافه کرد: شیوه سنتی دفن و استفاده از خودرو‌های غیراستاندارد از مشکلات دیگر پسماند‌های زباله در برخی مناطق این استان به ویژه شهر بزرگ یاسوج است.

وی گفت: پسماند‌های زباله به عنوان طلای کثیف ضمن ایجاد مشاغل پایدار می‌تواند در صورت جداسازی از مبدأ و ایجاد کارخانه‌های بازیافت به چرخه طبیعت بازگردند.

هاشمی با بیان اینکه ساماندهی دفن زباله‌ها از رویکرد‌های جدی دولت است افزود:سال گذشته برای نخستین بار در یاسوج بیش از ۱۳ میلیارد ریال به این امر اختصاص یافت.

وی گفت: ۱۶ هکتار زمین در منطقه دشت روم برای ساماندهی دفن زباله‌ها در نظر گرفته شده که پس از ۲۰ سال واگذاری هم اکنون در حال فنس کشی است.

هاشمی خواستار احداث کارخانه بازیافت زباله توسط شهرداری یاسوج شد و ادامه داد:ایجاد کارخانه پسماند زباله توسط شهرداری یاسوج از مصوبه‌های پیشین کارگروه مدیریت پسماند در استان بود.

براساس آمار شهرداری هر شهروند یاسوجی در شبانه روز یک کیلو و ۲۵۰ گرم زباله تولید می‌کند و مجموع تولید روزانه زباله در این شهر ۱۲۰ تن است.

بر اساس بررسی‌های انجام شده ۶۰ درصد زباله‌های تولیدی در شهر یاسوج قابل بازیافت و تبدیل به کمپوست است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.

انتهای پیام/ش

 احداث کارخانه بازیافت زباله توسط شهرداری یاسوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.