نماینده مردم زاهدان گفت: آمارهایی که دولت درباره اشتغال می‌دهد بیشتر به گفتاردرمانی شباهت دارد، با خیل تحصیل‌کردگان بیکار چه باید کرد؟

آمارهایی که دولت درباره اشتغال می‌دهد، بیشتر به گفتار درمانی شباهت داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در نطق میان‌دستور و در صحن علنی مجلس اظهار کرد: امروز وارد چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شده‌ایم، انقلاب ما ایدئولوژیک بوده و بر مبنای دین مبین اسلام قرار دارد و به گفته امام راحل (ره) انفجار نور بود، لذا ما توانسته‌ایم بعد از 40 سال به اهداف خود برسیم.

وی افزود: قطعا کارهای بسیاری در طی 40 سال گذشته انجام شده، ما مستقل‌ترین کشور دنیا هستیم و توانسته‌ایم در حوزه علم و فناوری کارهای بزرگی انجام دهیم.

شهریاری تصریح کرد: در حوزه علم موشکی به جایی رسیده‌ایم که دشمنان جرأت حمله به جمهوری اسلامی ایران را ندارند، آیا توانسته‌ایم فقر و تبعیض را کاهش دهیم و از فاصله میان اغنیاء و فقرا بکاهیم؟

نماینده مردم زاهدان بیان کرد: آیا فاصله استان‌هایی مانند سیستان و بلوچستان با مناطق برخوردار کمتر شده است؟ حدود 80 درصد مردم سیستان و بلوچستان جزء فقرا هستند و از دست مجلس نیز کاری بر نمی‌آید.

وی ادامه داد: آیا ساختار مجلس به گونه‌ای هست که بتواند به وظایف نظارتی خود به خوبی عمل کند؟ چند درصد از قوانین تحقق پیدا کرده است؟ مگر غیر از این است که حدود 25 تا 30 درصد بیشتر تحقق پیدا نکرده است؟

شهریاری تأکید کرد: چقدر از قوانین بودجه سالیانه تحقق پیدا کرده است؟ مسائلی که مجلس پیشنهاد می‌دهد یا تحقق پیدا نمی‌کند یا به مقدار حداقلی محقق می‌شود.

نماینده مردم زاهدان افزود: دولت‌‌ها چقدر توانسته‌اند به وظایف خود عمل کنند و مشکلاتی که سپرده‌گذاران در بنگاه‌های اقتصادی با آن روبرو هستند را چه کسی باید حل کند؟

وی ادامه داد: مردم به تبلیغات بانک مرکزی اطمینان کردند، علی رغم اینکه دولت مدعی شده که مشکل سپرده‌گذاران حل شده است، این امر صحت ندارد، چرا که سپرده‌گذاران هر روز هزاران پیامک مبنی بر اینکه مشکل‌‌ سپرده‌گذاران حل نشده به نمایندگان ارسال می‌شود.

شهریاری اظهار کرد: آمارهایی که دولت درباره اشتغال می‌دهد بیشتر به گفتاردرمانی شباهت دارد، زیرا در طی 8 سال گذشته حداقل در استان سیستان و بلوچستان که باید بر مبنای آمارها در آن 200 هزار شغل ایجاد شده باشد، چنین امری محقق نشده، لذا با خیل تحصیل‌کردگان بیکار چه باید کرد؟

نماینده مردم زاهدان ادامه داد: آیا تسهیلات ارائه شده در طی سال‌های گذشته به درستی مصرف شده یا اینکه عده‌ای محدود از رانت‌ها در جاهای دیگری استفاده کرده‌اند؟ 

وی ادامه داد: آیا ما توانسته‌ایم مشکلات بازنشستگان کشوری را حل کنیم و آیا حقوق آنان متناسب‌سازی شده است؟ حل نشدن مشکلات باعث نارضایتی مردم شده است.

شهریاری افزود: آیا قوه قضائیه توانسته است رضایتمندی مردم را به دست آورد، ضمن اینکه اغلب قضات پاک‌دست هستند اما به گفته رئیس قوه قضائیه قاضی فاسد نیز در این دستگاه وجود دارد.

نماینده مردم زاهدان در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد که ساختار سه قوه اشکالاتی جدی دارد که باید مورد بازنگری جدی قرار گیرد وگرنه مشکلات حل نخواهد شد و روز به روز نارضایتی مردم افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار