تا پایان سال از فاز اول سایت آب شیرین کن بندرعباس 200 هزار متر مکعب بر ثانیه آب شیرین وارد شبکه توزیع می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس، رضا مدرس سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در هفتمین جلسه شورای حفاظت منابع آب استان هرمزگان گفت: تا پایان سال از فاز نخست سایت آب شیرین کن بندرعباس 200 هزار متر مکعب بر ثانیه آب شیرین وارد شبکه توزیع می شود.

وی افزود:ساخت سایت آب شیرین کن بندرعباس که از سه سال پیش آغاز شده در صورت باز شدن lc ( اعتبار اسنادی) و جذب 150 میلیون دلار ظرفیت تولید آب شیرین تا 100 هزار متر مکعب در روز وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با تاکید بر حفظ و استفاده بهینه از منابع آب افزود: سایت های آب شیرین کن تا 50 درصد می تواند نیاز استان را تامین کند و به علت محدودیت اعتباری و بالا بودن قیمت تمام شده آن باید از طریق فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه های جمعی، برخورد با متخلفان حفر و برداشت چاه های غیر مجاز برای آموزش صحیح مصرف آب گام های جدی برداشته شود.

رضا مدرس گفت: تاکنون سه هزار و 687 دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان نصب شده که از این شمار 640 دستگاه روی چاه های کشاورزی نصب شده است.

وی افزود: تا پایان سال دو هزار کنتور هوشمند برق دیگر بر روی چاه های باقی مانده کشاورزی در استان نصب می شود.

 سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان در خصوص الگوی کشت هم گفت: تغییر الگوی کشت در نوع کاشت یا میزان کشت باید متناسب با ظرفیت های استان و هماهنگی استان های همجوار گرمسیری باشد تا کشاورزان با اضافه یا کمبود برداشت مواجه نشوند.

انتهای پیام/ف

200 هزار متر مکعب بر ثانیه آب شیرین وارد شبکه توزیع می شود

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.