استاندار هرمزگان گفت: شیرین سازی آب دریا بوسیله آب شیرین کن ها مهترین راهبرد دولت برای تامین آب مورد نیاز استان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،فریدون همتی استاندار هرمزگان در پنجمین نشست شورای حفاظت از منابع آب هرمزگان افزود: برای توسعه متوازن در استان لازم است به شرق استان توجه شود .
وی گفت: با مصوبه شورای حفاظت از منابع آب استان، تا خرداد سال 97، هشتصد کنتور هوشمند بر روی چاه های دشت میناب نصب می شود.
استاندار هرمزگان گفت: برای اجرای این طرح 3و نیم میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
فریدون همتی افزود:برای حفظ و تعادل بخشی منابع آب و جلوگیری از نابود شدن دشت‌ها و منابع آب زیرزمینی باید آبیاری قطره‌ای در زمین های کشاورزی افزایش یابد.
وی گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان باید در این خصوص نظارت لازم را داشته باشد تا سطح زیرکشت بدون اجرای طرح آبیاری قطره‌ای افزایش پیدا نکند.
استاندار هرمزگان افزود: 500 هکتار از اراضی پایین دست دشت شمیل برای راه اندازی گلخانه‌های کشاورزی و تولید محصولات کشاورزی صادرات محور همراه با صرفه جویی در مصرف آب در حال آماده سازی است.
همتی گفت: صداوسیمای استان برنامه‌هایی با حضور نمایندگان تشکل‌های صنفی کشاورزی و مسئولان برای آگاهی بخشی در خصوص ضرورت استفاده از الگوهای نوین کشت و صرفه جویی در مصرف آب تولید و پخش کند.
وی با تاکید بر محدود بودن اعتبارات دولتی افزود: باید برای توسعه آبخیزداری، حفاظت ازمنابع آب و خاک استان ازمشارکت مردمی و خیران استفاده شود.
اختصاص 100 هکتار از زمین های ملی در میناب برای تحقیقات کشاورزی و مزرعه عملیاتی دانشگاه کشاورزی از مصوبات دیگر این نشست بود.
انتهای پیام/ر

آب شیرین کن ها مهترین راهبرد دولت برای تامین آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.