رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر از تعطیلی ۴ واحد صنفی عرضه کننده قلیان در شیراز خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحسین فرح بخش رییس مرکز بهداشت شهدای والفجر گفت: در ادامه اجرای قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات و جلوگیری از عرضه و مصرف دخانیات در اماکن عمومی، واحد بهداشت محیط این مرکز بهداشت ضمن بازرسی و تایید تخلف، چهار واحد صنفی عرضه کننده قلیان را تعطیل کرد.

وی افزود: این چهار واحد یک باب کافی شاپ، یک باب سفره خانه و دو باب رستوران عرضه کننده قلیان بوده است که با ارسال پرونده متخلفان به مراجع قضایی و بادستور مقام قضایی از سوی این مرکز بهداشت تعطیل شد.

دکتر فرح بخش با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل تهدیدکننده سلامت، استفاده از مواد دخانی به اشکال مختلف است، اضافه کرد:، اما با وجود این هشدار‌ها شاهد اشاعه روزافزون مصرف دخانیات در جامعه هستیم، درحالی که دود حاصل از این مواد، بیش از چهار هزار نوع ماده شیمیایی را داراست که حدود ۷۰ درصد آن ماده سرطان زا تشخیص داده شده است.

او حساس سازی و آگاه سازی در خصوص پیامد‌های مصرف قلیان به نسل نوجوان و جوان را ضرروی برشمرد و تاکید کرد: مدارس، موسسات آموزشی و رسانه‌های جمعی می‌توانند پیامد‌ها و خطرات سوء مصرف قلیان را به این قشر اطلاع رسانی کنند.
انتهای پیام/ر

پلمپ واحد‌های صنفی عرضه قلیان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار