مدیر کل استاندارد فارس از تعطیلی ۲ کارگاه تولیدی غیرمجاز میلگرد و نبشی در شیراز خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مرتضی رهنما مدیر کل استاندارد فارس با اشاره به اینکه میلگرد و فرآورده‌های فلزی مورد مصرف در صنعت ساختمان به دلیل نقش آن در استحکام و ایمنی ابنیه‌ها مشمول استاندارد اجباری است، اظهار کرد: کارشناسان اداره کل استاندارد فارس علاوه بر نظارت بر واحد‌های تولیدی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد بر مراکز عرضه و کارگاه‌های تولیدی نیز نظارت مستمر را دارند.

وی تصریح کرد: در هفته جاری ۲ کارگاه غیر مجاز که اقدام به تولید میلگرد و نبشی به روش غیر استاندارد و غیر ایمن از ضایعات آهن می‌کردند، توسط کارشناسان اداره کل استاندارد فارس خط تولید آن پلمب و محصولات غیر استاندارد تولیدی توقیف و پرونده مربوطه به دستگاه قضایی ارسال شد.

مدیر کل استاندارد فارس ادامه داد: عده‌ای سود جو با سوء استفاده از اعتماد مصرف کنندگان این محصولات غیر استاندارد و خطرناک را به بازار عرضه می‌کردند که لازم است کار فرمایان، پیمانکاران و مهندسان ناظر دقت کنند و محصولات فلزی مورد مصرف در ساختمان از مراکز تولیدی معتبر دارای نشان استاندارد تهیه و مصرف شود.

رهنما اضافه کرد: کارشناسان استاندارد به شکل اتفاقی از طرح‌های بزرگ شهر شیراز بازدید به عمل می‌آورند و در صورت مشاهده محصولات غیر استاندارد حتی اگر در طرح مصرف شده باشد پیمانکار به عنوان متخلف به دستگاه ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی بیان کرد: لیست مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد به شکل ماهیانه در اختیار نظام مهندسی ساختمان استان قرار می‌گیرد و مصرف کنندگان می‌توانند از محل تولید مصالح ساختمانی دارای علامت استاندارد مطلع شوند.

انتهای پیام/ن

پلمب کارگاه های تولیدی غیرمجاز میلگرد و نبشی در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار