رئیس دانشگاه زنجان گفت : گوسفندان وارداتی توان رقابت با نژاد افشاری زنجان را ندارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، نجفیان رئیس دانشگاه زنجان با اشاره به این که قوچ افشاری ثمره طرح نوین علمی است گفت : یکی از نمودهای مشخص پژوهش‌های نوین، بحث چندقلوزایی گوسفند افشار است که قوچ افشاری ثمره طرح نوین علمی کمک مستقیمی به جامعه دامداری محسوب می‌شود و زمینه را برای و دیده شدن در صنعت دامداری فراهم می‌کند.
وی افزود : گوسفند افشاری ثمره یکی از پژوهش‌های کاربردی است که از سال‌ها پیش در دانشگاه زنجان با اعضای هیئت علمی گروه علوم دامی آغاز شده است و نتایج قابل عرضه‌ای دارد.
نجفیان با بیان اینکه درواقع چندقلوزایی از نمودهای بارز اقتصاد دانش بنیان است، گفت: با توجه به اینکه اقتصاد امروز رقابتی است، فقط در صورتی که بر پایه علم و دانش استوار شود، می‌تواند قدرت رقابت خود را حفظ کند وگرنه محکوم به شست است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه محققان پروژه اصلاح نژاد گوسفند افشار سال‌ها زحمت کشیده‌اند و چنین تلاشی، نوعی مجاهده علمی است و قطعاً ارزش آن از جهاد پایین‌تر نخواهد بود،خاطر نشان کرد: در حال حاضر نیز بیش از 7هزار رأس از این نوع گوسفند اصلاح شده و در سطح دامداری‌ها انتشار یافته است و اگر حمایت‌های کافی صورت بگیرد، در عرض 10 سال می‌توان همه نژادهای مستعد در سطح کشور را اصلاح کرد.
رئیس دانشگاه زنجان گفت: اگر حمایت‌ها کافی باشد و واردات بی رویه که از آسیب‌های کشور است این نهال نوپا را از بین نبرد، می‌توان خروجی این پروژه را به تولید انبوه رساند.


انتهای پیام / ک


قوچ افشاری ثمره طرح نوین علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.