رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه گفت: فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی منتشر شد.

فراخوان نخستین جشنواره نمایشنامه نویسی کردی درند  رییس انجمن هنرهای نمایشی استان کرمانشاه   در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از کرمانشاه ؛گفت:موضوع جشنواره آزاد است اما متونی که به تاریخ، سنن ، فرهنگ و مسائل امروز منطقه بپردازند در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: متونی که به موضوعاتی چون کاهش آسیبهای اجتماعی (اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی) اقتصاد مقاومتی و نقش خانواده در آن، ایثار و شهادت و نقش مرزنشینان در دفاع از ایران اسلامی و توجه به سبک زندگی ایرانی، اسلامی بپردازند دارای امتیاز ویژه خواهند بود.


درند افزود: متون باید حتماً به زبان کردی نوشته شده باشند ( متونی با تمامی لهجه های زبان کردی می توانند در جشنواره حضور یابند) و نمایشنامه های ارسالی عودت داده نخواهند شد و حق چاپ نخست آثار برگزیده برای جشنواره محفوظ است هیچ محدودیتی برای آثاری که پیش از این چاپ یا منتشر شده اند و یا آثاری که اجرا شده اند برای شرکت در جشنواره وجود ندارد.


وی گفت: آخرین مهلت پذیرش آثار 16 فروردین 1397  و زمان برگزاری  نیمه دوم اردیبهشت 1397 در شهر بوکان است علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانند به تارنمای جشنواره به آدرس: www.boukanshano.ir مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/ز

 

برگزاری جشنواره نمایشنامه نویسی کردی 

 

 

برچسب ها: اشتغال ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.