رئیس دیوان عدالت اداری گفت:میزان پرونده های مختومه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 2 برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار  حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛حجت الاسلام و المسلمین بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری در اختتامیه چهارمین همایش مدیران دفاتر استانی ضمن تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت زینب کبری(س) گفت: بار سنگینی از دیوان عدالت اداری بر دوش مدیران دفاتر استانی است و در حدود نیمی از پرونده ها در استان ها ثبت و ارسال می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری بیشترین آمار ارسالی پرونده ها را از استان اصفهان دانست و گفت: ارشاد و راهنمایی مدیران دفاتر استانی کمک بسزایی در جلوگیری از تشکیل پرونده ها می کند و از ورود موضوعاتی که دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به آنها را ندارد جلوگیری می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی به تفکر ، تحول و ابتکار در امور تأکید کرد و گفت: ابتکار در امور موجب تسهیل در کارها می شود و در چندین ماه گذشته تحولاتی هم در دیوان عدالت اداری شکل گرفت و معاونت های جدید تأسیس شد و توانستیم با دقت و سرعت بیشتری به امورات رسیدگی، و آثار مثبت آن را مشاهده کنیم.

وی در ادامه گفت: در واقع دیوان عدالت اداری مرجع تظلمات اداری بوده و هدف از تأسیس آن شکایات مردم علیه دستگاههای اجرایی و برخی از موسسات عمومی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی در ادامه به سرعت رسیدگی در پرونده ها تأکید کرد و گفت: رسیدگی سریع به پرونده ها بخشی از عدالت است و اگر شخصی حقی در موضوعی دارد با حکم عادلانه و به سرعت باید رسیدگی شود.

رئیس دیوان عدالت اداری تعداد پرونده های وارده را بیشتر از ظرفیت دیوان دانست و از مختومه شدن 14 هزار پرونده خبر داد و گفت: در ماه گذشته حدود چهارده هزار پرونده در شعب بدوی مختومه شده است در حالیکه آمار مشابه سال گذشته میزان مختومه را هفت تا هشت هزار پرونده اعلام کرده ،که از تلاش قضات و کارکنان تقدیر و تشکر می کنیم.

وی گفت: در موضوعات مشابه که حجم پرونده ها افزایش می یابد با تعامل دستگاه مربوطه می توان از این حجم پرونده جلوگیری و با صدور رأی وحدت رویه می توان سرعت کار را بیشتر و از اطاله دادرسی جلوگیری کرد.

لازم به ذکر است؛ در پایان این همایش مدیران برتر دفاتر استانی در دو گروه انفرادی و تیمی انتخاب و با اهدای لوح از آنان تقدیر شد. استان خراسان رضوی، فارس و یزد در گروه انفرادی و استان اصفهان به عنوان دفتر برتر در حوزه کار گروهی انتخاب شدند.

انتهای پیام/

افزایش 2 برابری پرونده های مختومه در شعب بدوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
هرچه سریع باید پیگیر ورسیدگی شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
هرچه زودتر باید رسیدگی وپیگیری کنن.
آخرین اخبار