رئیس شرکت آب فاضلاب روستایی بروجرد از طلب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی آب و فاضلاب بروجرد از مشترکان روستایی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  عبدالرضا عبدی گفت: امسال بالغ‌بر هفت میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های آب‌رسانی در روستا‌های بروجرد تصویب‌شده که بخشی از این اعتبارات برای پرداخت بدهی‌های این شرکت به پیمانکاران صرف می‌شود.

وی افزود: بخش دیگری از اعتبارات صرف تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی روستایی شامل دهنو مقدسی، فاز دوم مجتمع آب‌رسانی شهید بروجردی و آب‌رسانی به کفشگیران می‌شود که در صورت تعیین پیمانکار اجرایی می‌شوند.

رئیس شرکت آب فاضلاب روستایی بروجرد با اشاره به طلب بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی این شرکت از مشترکان روستایی خود عنوان کرد: میزان بدهی‌های این شرکت به پیمانکاران پروژه‌ها از سال‌های گذشته تاکنون به بیش از ۶ میلیارد تومان رسیده که اعتبارات تخصیص‌یافته جوابگوی تأمین این هزینه‌ها نیست.

وی با اشاره به کمبود بارندگی‌ها در یک سال اخیر به تشریح وضعیت منابع آبی روستایی بروجرد پرداخت و بیان کرد: بیشتر در روستا‌هایی که برای تأمین آب خود از چاه‌های دستی و چشمه‌ها استفاده می‌کنند در این شرایط با کمبود آب مواجه هستند که این روستا در بخش شمالی شهرستان بروجرد قرار دارند و امکان حفر چاه عمیق در این مناطق وجود ندارد.

عبدی با اشاره به لزوم تدوین برنامه‌ریزی لازم برای تأمین آب شرب موردنیاز روستا‌های شمال بروجرد در فصل تابستان گفت: باید با برنامه‌ریزی‌های لازم از بروز قطعی آب که در شرایط جوی کنونی دور از انتظار نخواهد بود، جلوگیری کرد البته با تغییر مصارف آب شرب و صرفه‌جویی مردم می‌توان مصرف آب را بهینه کرد و از بروز قطعی‌ها و یا جیره‌بندی آب جلوگیری کرد.

وی با اشاره به برنامه‌های بلندمدت این شرکت در مقابله با بحران کم‌آبی در بروجرد تصریح کرد: برنامه‌های بلندمدت در این راستا بستگی به اجرای سد‌های آبسرده و شهید بروجردی دارد و با توجه به اینکه این سد‌ها بیشتر برای تأمین مصارف آب شرب مورداستفاده قرار خواهند گرفت می‌تواند بخش مهمی از آب منطقه را تأمین کند که در صورت راه‌اندازی آن‌ها با توجه به تخصیص آب موردنیاز، مردم شهر و روستا‌ها می‌توانند از این منابع آبی بهره‌مند شوند.

رئیس شرکت آب فاضلاب روستایی بروجرد اظهار داشت: حفر چاه‌های جدید و افزودن آن‌ها به سیستم آب‌رسانی روستایی و کاهش مصارف آب روستایی در کنار حفر چاه‌های رزرو می‌تواند در تأمین آب حوزه روستایی مؤثر باشد.

وی کشت محصولات آب‌دوست را سبب خشکی چاه‌های آب در برخی مناطق روستایی بروجرد دانست و افزود: برخی کشاورزان با اجاره اراضی کشاورزی خود به افراد غیربومی سبب استفاده بی‌رویه از منابع آبی می‌شوند که برنامه‌هایی برای مقابله با این کشت‌ها با همکاری جهاد کشاورزی، امور آب و دادستانی بروجرد در دست اقدام است.

انتهای پیام/د

طلب یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی آب و فاضلاب بروجرد از مشترکان روستایی

برچسب ها: آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.