طرح مروج سلامت در بیش از یک هزار و ۴۰۰ مدرسه فارس در حال اجرا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛حمید رضا آذری مدیر کل آموزش و پرورش فارس در مراسم تجلیل از مدیران و مربیان برتر طرح مروج سلامت مدارس نواحی چهارگانه شیراز و مرودشت با اشاره به اجرای طرح مروج سلامت در یک هزار و ۴۰۰ مدرسه فارس گفت: یکی از اهداف اصلی آموزش و پرورش، توجه به سلامت دانش آموزان بوده که در قالب طرح مروج سلامت در حال اجرا است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش با وجود جمعیت قابل توجه مخاطبان خود از جمله فرهنگیان، دانش آموزان و والدین آن ها، فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح سلامت و ایجاد زمینه پیشگیری از بروز بیماری‌ها در جامعه است.

آذری همکاری مناسب علوم پزشکی با آموزش و پرورش و اعتقاد مدیران مدراس و روسای آموزش و پرورش استان را از عوامل موفقیت این طرح در مدارس فارس دانست و افزود: با اجرای این طرح در مدارس و همکاران انگیزه مناسبی برای دنبال کردن این طرح ایجاد شده است.

علی بهادر سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش ادامه داد: وظیفه ما به عنوان مروج سلامت از دانشگاه تا مدرسه این است که با حضور در مدارس و آموزش مهارت‌های مختلف، زمینه سلامت را در جامعه ایجاد کنیم.

همچنین بهزاد جامعیان رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش فارس اضافه کرد: طرح ملی مدارس مروج سلامت با هدف بهبود فضای فیزیکی آموزشگاه‌ها، پیشگیری از رفتار‌های مخاطره‌آمیز دانش‌آموزان، افزایش مشارکت اولیاء دانش‌آموزان و فعالیت فیزیکی دانش‌آموزان را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه در مدارس تحت پوشش این طرح ۸ فعالیت مختلف در راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان انجام و بر اساس ارزیابی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و استاندارد‌های تعریف شده جهانی در هر مدرسه بین ۱ تا ۵ ستاره داده می‌شود که در حال حاضر ۴۴ درصد مدارس استان ۵ ستاره شده اند.

جامعیان گفت: تاکنون بیش از ۷۰۰ مربی در یک هزار و ۴۰۴ مدرسه استان در اجرای طرح مدرسه مروج سلامت مشارکت کرده اند.
انتهای پیام /ت

اجرایی شدن طرح مروج سلامت در مدارس فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.