رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان از قرارگرفتن 20 مدرسه در این شهرستان زیر پوشش طرح مروج سلامت خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛سید صالح فاضلی، رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان اظهار کرد: در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ در مجموعه آموزش و پرورش شادگان، طرح مدارس مروج سلامت، روان و جسم دانش آموزان اجرا شد.

وی افزود: نخستین برنامه از این طرح، برنامه جامع آموزش سلامت در مدارس است که بر اساس آن بحث های مرتبط با تغذیه، حوادث، سوانح، دخانیات، پیشگیری از اعتیاد و نیز هفت رفتار پرخطر به دانش آموزان، والدین و کارکنان مجموعه آموزش و پرورش ارائه می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش شادگان، ترویج و استقرار مفاهیم ارتقای سلامت نوجوانان، جوانان و همچنین ارائه خدمات سلامت در مدارس برای بهبود وضعیت تغذیه ای را از دیگر اهداف این طرح در مدارس تحت پوشش دانست و یادآور شد: در مدارس شهرستان، ناظران بهداشتی در نظر گرفته شده که معاونان پرورشی و تربیت بدنی مدارس به عنوان ناظر و رابط بهداشتی پیگیر امور مربوط به سلامت و بهداشت دانش آموزان هستند.

فاضلی به برنامه های حوزه سلامت و بهداشت اداره آموزش و پرورش شادگان اشاره کرد و گفت: مواردی از قبیل اصلاح ساختار قامتی دانش آموزان، بهبود تغذیه دانش آموزان، نظارت بر پایگاههای تغذیه سالم مدارس از برنامه های این حوزه است.

وی در پایان تصریح کرد: موضوعات بهداشت محیط، مشارکت والدین در سلامت دانش آموزان، مشاوره روحی و روانی، فعالیت های جسمانی و معنوی از مهم ترین بخش های این طرح است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.