نماینده مردم دهلران گفت: مردم رنج‌دیده استان ایلام روزهای گذشته در زیر ابرهای گرد و غبار زندگی کردند و دادشان به جایی نرسید.

///به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران در صحن علنی امروز مجلس اظهار کرد: چرا قانون می‌نویسم و به آن عمل نمی‌کنیم. برابر ماده 112 قانون برنامه ششم به منظور جبران عقب ماندگی استانهای درگیر جنگ تحمیلی دولت موظف بود بودجه سنواتی برای جبران عقب ماندگی این استانها اختصاص دهد.

نماینده مردم دهلران با اشاره به اینکه تمام استان ایلام مضاف بر همه محرومیت ها خط مقدم جنگ تحمیلی بود، افزود: دولت  در سال 96 برای رفع این عقب ماندگی ها بودجه ای اختصاص نداد و در لایحه 97 هم برای همه استانها فقط 8 میلیارد تومان گذاشته است. آیا جبران عقب ماندگی استانهای درگیر در جنگ با این مبلغ رفع می‌شود؟

وی ادامه داد: چرا اجازه می‌دهیم آشکارا تبعیض و دوگانگی ایجاد شود؟ مردم دهلران تمام هستی خود را در جنگ تحمیلی برای امنیت کشور در اختیار گذاشتند و هم اکنون هم برابر نامه رسمی ستاد کل نیروهای مسلح این شهرستان جز مناطق جنگی بود. اما اخیرا در یک تبعیض آشکار این شهر و برخی مناطق دیگر از قلم افتاده  و به سازمان برنامه و بودجه اعلام نشده است.

کاظم‌زاده تصریح کرد: لازم است به احترام خون شهیدان و رشادت های مردم شریف حوزه انتخابیه ام این مناطق هم مثل شهرهای ملک‌شاهی و...به سازمان برنامه و بودجه معرفی شوند تا مایه دلخوشی مردم فراهم شود و شاهد تبعیض و دوگانگی نباشیم.

نماینده مردم دهلران افزود: نمایندگان محترم چرا بر عملکرد دستگاههای اجرایی نظارت نمی‌کنید؟ وزارت نیرو و شرکت آب نیروی مستقر در سد سیمره در ظلمی آشکار کشاورزان و پمپاژداران شهرستان دره شهر را بیچاره کرده اند و کسی پاسخگو نیست.

کاظم زاده افزود: بیش از یکسال است شرکت آب نیرو با رها کردن بدون برنامه آب این سد و بدون اینکه چاره ای بیندیشد خسارت جبران ناپذیری به کشاورزان منطقه وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب نیرو زمین های کشاورزی را تخریب کرده و روزانه به پمپاژداران خسارت وارد می‌کند، خاطرنشان کرد: اشتغالزایی هر ایستگاه پمپاژ برای حداقل 100 خانوار است.

نماینده مردم دهلران با بیان اینکه وزارت نیرو با تعطیل کردن و خسارت زدن به 72 ایستگاه پمپاژ برقی و 100 پمپاژ گازوئیلی در حال بیکار کردن و بیچاره کردن 10 هزار خانوار دره شهری است، گفت: این مردم به چه کسی پناهنده شوند؟

کاظم زاده ادامه داد: وزارت نیرو از یک طرف با رها کردن بی برنامه آب سد سیمره، زندگی کشاورزان منطقه را نابود کرده و از طرف دیگر برای تجدید پروانه پمپاژداران، هزار برابر مردم را جریمه می کند و عوارض ده هزار تومانی را به 5 تا 10 میلیون افزایش داده است.

وی گفت: مردم رنج‌دیده استان ایلام روزهای گذشته در زیر ابرهای گرد و غبار زندگی کردند و دادشان به جایی نرسید. نفسهای به تپش افتاده کودکان و پیرمردان و زنان شهرستانهای ایلام را همه مردم شاهد بودند. چرا گزارش گرد و غبارهای نفس گیر در دهلران و .. به گوش مسئولان نمی‌رسد.

نماینده مردم دهلران خاطرنشان کرد: این مردم انتظار دارند ببیند چقدر از مبلغ 150میلیون دلاری که نظام و رهبری عزیز برای مبارزه با پدیده گرد و غبار اختصاص داده‌اند،  در استان ایلام و بیابانهای شهرستان دهلران که یکی از خاستگاههای این پدیده است، هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
خواهشا به مشکلات این منطقه رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
برای شنیدن گوش شنوا لازم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
دیگه واقعا داریم تو این هوا خفه میشیم
آخرین اخبار