قائم مقام سازمان امور عشایر کشور گفت: سرانه درآمد عشایر در برنامه ششم توسعه افزایش می یابد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علائی مقدم قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در همایش معتمدین ایلات و طوایف عشایر فارس اظهار کرد: سرانه درآمد سالیانه یک خانواده عشایر حدود ۲۶ میلیون تومان است که سهم هر نفر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است و در برنامه ششم سعی شده این میزان به حدود ۲ میلیون تومان برسد.

 وی با بیان اینکه سهم بخش عشایری از تسهیلات صندوق توسعه ملی، بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان است، اضافه کرد: این سهم در قالب ۷ برنامه از جمله تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز، تکمیل زنجیره تولید لبنیات و فرآورده‌های لبنی، توسعه صنایع تبدیلی، بسته بندی و عرضه محصولات عشایری، گردشگری و بوم گردی، توسعه کشت گیاهان دارویی و توسعه باغات در زمین‌های شیب دار اختصاص پیدا می‌کند.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور با اشاره به اینکه استان فارس پایتخت عشایر کشور هست، ادامه داد: حدود ۱۲ و ۵ دهم درصد جمعیت عشایر کشور در این استان زندگی می‌کنند.

وی بیان کرد: این جمعیت عشایری حدود ۲۰ درصد گوشت قرمز و ۴۵۰ هزارتن از لبنیات مورد نیاز کشور را تامین می‌کنند به طوری که یک نفر عشایر، گوشت قرمز مورد نیاز حدود ۱۶ ایرانی را تولید می‌کند.

قائم مقام سازمان امور عشایر کشور گفت: افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان از محل مدیریت بحران کشور به منظور تامین نهاده‌ها برای پروار بندی و تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز عشایر کشور در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ن

صحبت های قائم مقام سازمان امور عشایر کشور در همایش معتمدین ایلات و طوایف عشایر فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار