بوریس جانسون و رکس تیلرسون در لندن با یکدیگر دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر کردند.

رایزنی برجامی وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در لندنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت امور خارجه انگلیس با انتشار گزارشی درباره دیدار روز دوشنبه رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا و بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس نوشت: بوریس جانسون میزبان رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا بود.

در جریان دیدار بین این دو مقام، که در اقامتگاه رسمی وزیر خارجه انگلیس در کارلتون گاردنز برگزار شد، این دو وزیر درباره موضوعات مختلف مربوط به روابط دوجانبه و موضوعات بین المللی بحث و گفتگو کردند. در این دیدار بر تقویت روابط بین آمریکا و انگلیس تاکید شد. دیدار امروز ادامه دیدار بین رکس تیلرسون و بوریس جانسون در ونکوور است که هفته گذشته صورت گرفته بود.

در ادامه این بیانیه درباره ایران آمده است: این دو مقام درباره تحولات اخیر رایزنی کردند و دیدگاه‌های انگلیس و آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه انگلیس با اظهار اینکه انگلیس معتقد است توافقنامه هسته‌ای ایران دارد کار می‌کند، تاکید کرد انگلیس با آمریکا، اروپا و شرکای بین المللی کار خواهد کرد تا آنچه که به ادعای وی، مشکل «رفتار مخرب ایران در منطقه» است را رفع کند.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: وزرای امور خارجه آمریکا و انگلیس فردا بار دیگر در پاریس دیدار خواهند کرد تا به همراه همتایانی از اروپا و خاورمیانه درباره سوریه و یمن بحث کنند.

وزیر خارجه انگلیس خودش نیز با انتشار یک توییت جداگانه اعلام کرد که شب گذشته در لندن با همتای آمریکایی خود گفتگوهای خوبی را درباره سوریه، ایران، یمن و کره شمالی داشته است.

رایزنی برجامی وزرای خارجه انگلیس و آمریکا در لندن

انتهای پیام/

سخنان وزیر خارجه انگلیس درباره برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار