رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور گفت: امروز نگاهی منفی به اسرائیل در سطح جامعه اروپا وجود دارد.

موج مبارزه با اسرائیل در آمریکا هم به چشم می‌خورد/ همه طرح‌های آمریکا در منطقه شکست خورده استبه گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعدالله زارعی رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور در همایش "آزادی مسجد الاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت" که امروز دوشنبه 2 بهمن ماه در محل دانشگاه دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: اسرائیل از ابتدا متکی به برنامه و اقدامات انگلیس بوده است.

وی افزود: اخیرا ترزامی اعلام کرده انگلیس به بیانیه‌ بالفور افتخار می‌کند و این کشور خود را به عنوان موسس اسرائیل می‌داند که البته این موضوع واقعیت دارد تا جایی که آمریکا هم این سیاست انگلیس را ادامه می‌دهد و از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

زارعی ادامه داد: با به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا، اسرائیل مورد حمایت خارجی قرار گرفته و این حمایت امروز دچار خدشه و خلل شده است.

رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور خاطرنشان کرد: امروز نگاهی منفی به اسرائیل در سطح جامعه اروپا وجود دارد، همچنین ادامه بقای رژیم اشغالگر قدس در کشورهای پدید آورنده، دستخوش سوال شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی زیر پای اسرائیل خالی است، متذکر شد: چنین موجی در اروپا شکل گرفته که معتقدم به زودی به آمریکا هم خواهد رسید، این موج، موج مبارزه با اسرائیل بوده که در آمریکا هم به نوعی شکل گرفته است.

زارعی تصریح کرد: اکنون در 15 یا 16 شهر اسرائیلی تظاهرات روزانه اقتصادی علیه نتانیاهو وجود دارد، اما واقعیت آن است که اخباری برای انعکاس این تظاهرات و اعتصاب‌ها منتشر و منعکس نمی‌شود.

رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور اضافه کرد: در شمال اسرائیل نیروی قدرتمند حزب الله وجود دارد که به عنوان تهدیدی استراتژیک برای اسرائیل محسوب می‌شود، همچنین در سوریه جنبشی ضد صهیونیستی شکل گرفته که برای انحلال اسرائیل اعلام آمادگی کرده است. همچنین درگیری‌های صحرای سینا نشان می‌دهد که می‌توان آنجا را از حالت امن برای اسرائیل خارج کرد.

وی افزود: رژیم صهیونیستی معتقد است 8 میلیون اسرائیلی در قدس شریف سکونت دارد، اما با بررسی‌های انجام شده مشخص شد بخش بزرگی از این جمعیت از فلسطین خارج شدند و در اروپا و آمریکا سکونت دارند، البته جمعیت واقعی یهودیان فلسطین حدودا 5 میلیون نفر است که از نظر زاد و ولد 1.7 درصد نسبت به جمعیت فلسطینی‌هاست.

زارعی تصریح کرد: جمعیت فلسطینی‌ها در سرزمین اشغالی 11 میلیون است که بخشی از این جمعیت در کرانه باختری در غزه سکونت دارند و حدود 6 میلیون از این جمعیت هم در اردن و سوریه حضور دارند، لذا می‌توان گفت نرخ رشد این جمعیت 3.7 درصد است.

رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور ادامه داد:‌ انتفاضه ظرفیت‌های داخلی فلسطین را در حالت آمادگی قرار داده و امید برای آزادی این سرزمین را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه انتفاضه فلسطین حرکتی آهسته و پیوسته است، خاطرنشان کرد: این جنبش مانع اجرای طرح‌های آمریکا در خصوص قدس و فلسطین شده و جریانی است که در آینده استمرار پیدا می‌کند.

زارعی اظهار کرد: اخیرا رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته و از طرفی دیگر هم عربستان از این مسئله حمایت کرده است که در این شرایط ممکن است برخی به این باور برسند که اسرائیل می‌تواند در فلسطین مستقر شود در حالی که این مسائل با واقعیت‌های موجود همخوانی ندارد.

رئیس موسسه اندیشه‌سازان نور یادآور شد:‌ اسرائیل فعلی نسبت به اسرائیلی که در گذشته وجود داشت ضعیف تر شده و در شرایط فعلی روند تأثیرگذاری آمریکا هم نسبت به گذشته بسیار ضعیف‌تر شده است.

وی بیان کرد: برخی معتقدند آمریکا می‌تواند قدرت مقاومت را کاهش دهد، اما مقاومت قدرت خود را در منطقه اثبات کرده است و ما نیز باید قدرت خود را در منطقه جدی بگیریم چرا که تمام طرح‌های آمریکا در خاورمیانه با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: تحولات منطقه ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار