رئیس کمیته اشتغال وزارت ورزش و جوانان گفت: علت تاخیر در خصوصی سازی باشگاه سرخابی ها ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

خادم: نمی خواهیم روند واگذاری سرخابی ها بدون کارشناسی باشد / به این روند خیلی خوشبین نیستمامیر رضا خادم رئیس کمیته اشتغال وزارت ورزش و جوانان در حاشیه نشست های علمی و تخصصی در حوزه تجاری سازی فناوری اشتغال آفرینی دانشجویان و دانش آموختگان در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره روند خصوصی سازی سرخابی ها و تاخیر در انجام آن  گفت : مسئله اصلی این تاخیر ریشه در مسائل اقتصادی دارد زیرا بیش از 80 - 90 درصد اقتصاد وابسته به دولت است و از آن جایی که بسیاری از مردم با این باشگاه ها زندگی می کنند و نتایجشان بخشی از زندگی مردم را تشکیل می دهد باید این کار دقیق انجام شود.

او افزود: امروزه بسیاری از افراد شاغل در نهادهای خصوصی که پیش از این وابسته به بدنه دولت بودند از واگذاری ها ناراضی هستند و خواهان دولتی شدن این بخش ها هستند حالا اگر این اتفاق درباره این باشگاه ها رخ دهد تعداد بیشتری ممکن است از این مسئله متاثر شوند زیرا نیاز است این دو باشگاه فعالیت منطقی داشته باشند و برای همین این واگذاری با تاخیر مواجه شده است .

خادم ادامه داد : بحث خودگردانی و الگویی این باشگاه ها و این مسئله که آنها بتوانند روی پای خود بایستند و هزینه های خود را تامین کنند تا حجم سنگین هزینه از روی دوش دولت برداشته شود زمینه ای برای این اتفاق ها شده است. ما در 2 – 3 سال گذشته اقدامات جدی برای واگذاری این باشگاه ها به بخش خصوصی انجام داده بودیم اما بنگاه های اقتصادی مطمئنی که شرایط مناسب را داشته باشند جلو نیامدند.

رئیس کمیته اشتغال وزارت ورزش و جوانان درباره دخالت برخی افراد در این مسئله گفت: با محدودیت هایی که در قوانین وجود دارد هیچ دو شغله حتی در هیئت مدیره هم نمی تواند فعال باشد، دستگاه های نظارتی بسیار حساس هستند و به همین دلیل ما شاهد کنار رفتن افراد دو شغله بودیم.

او ادامه داد : نمی توانم بگویم هیچ گاه این مسائل وجود نداشته است زیرا در هر فعالیتی همواره نگاه سیاسی هم وجود دارد.وزارت ورزش و جوانان به دنبال خصوصی سازی این باشگاه ها بوده و پاسخ گو هجمه هایی است که به وزارت ورزش و جوانان ارتباطی نداشته است. این تنها نگاه سیاسی نیست و در بحث برد و باخت یا تساوی این دو تیم سال ها است که صحبت های مختلفی مطرح می شود که نمی توان آنها را به سادگی حذف کرد با این حال تلاش می کنیم تا این باشگاه ها از جنبه اقتصادی مستقل شوند و با فعالیت هایی که تاکنون صورت گرفته است هم اکنون این باشگاه ها به شرایط خوبی رسیده اند به طوری که توانستند بخشی از بدهی های گذشته را پرداخت کنند.

امیر رضا خادم در پاسخ به این سوال ممکن است انتقال این دو باشگاه به بخش خصوصی سرانجامی مانند نفت تهران و یا استقلال اهواز داشته باشد، عنوان کرد: این همان مسئله ای است که پیش از این بدان اشاره کردم . امیدواریم در مجموع نظام ورزشی ما به سمت خصوصی سازی برود که ما شاهد این گونه اعداد و ارقام نباشیم و برای جمع کردن یک تیم، افراد مختلف مجبور نشوند که به دولت یا بنگاه های سیاسی وابسته باشند.

رئیس کمیته اشتغال وزارت ورزش و جوانان درباره بحث واگذاری این باشگاه ها به بخش خصوصی تا پایان سال بر اساس صحبت های وزیر ورزش گفت : تصور نمی کنم که وزیر این گونه درباره این مسئله صحبت کرده باشد و در مجموع ما به دنبال شکلی از واگذاری هستیم که چارچوب ها حفظ شود و همچنین این باشگاه ها در آمد زا باشند.

او درباره این که چقدر به این اتفاق خوشبین است بیان کرد: من به عنوان یک مسئول خیلی به این اتفاق خوشبین نیستم.

خادم درباره جلسه و نشست امروز هم گفت: تصور نمی کنم ما در کوتاه مدت به دنبال نتیجه این نشست ها باشیم. لازم است که ما در اشتغال و اقتصاد ورزش ضرورت و اولویت ها را به صورت جدی تعریف کنیم زیرا این مسئله تعریف مشخصی ندارد.

او افزود: اگر افرادی در ورزش سرمایه گذاری می کنند مجوز های خود را از ارگان های مختلف می گیرند و در حوزه ورزش چارچوب مشخصی درباره فعالیت های اقتصادی وجود ندارد این گونه نشست ها اگرچه در حوزه دانشگاهی چند سال است که برگزار می شود اما در بخش اجرایی کمتر مورد توجه قرار می گیرد و این برای نخستین بار است که در وزارت ورزش این مسئله کلید خورده است و کمیته هایی برای اشتغال به وجود آمده است.

او در پایان خاطر نشان کرد : ما هم اکنون نزدیک به 70 هزار فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی جویای کار داریم که منتظر حضور سرمایه گذاران در این حوزه و کار آفرینی هستند. همچنین علاوه بر این افراد، قهرمانانی که سال ها تلاش کرده اند و منتظر هستند تا وارد بازار کار شوند و ما در حال تلاش هستیم که زمینه شغلی برای این افراد ایجاد شود.


انتهای پیام /


اظهارات امیر رضا خادم درباره خصوصی سازی سرخابی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار