معاون وزیر ورزش و جوانان در آیین اختتامیه همایش بزرگ دوچرخه سورای بناب شهر دوچرخه گفت : بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران ، ثبت ملی می شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،امیر رضا خادم معاون وزیر و معاون حقوقی ، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان در آیین اختتامیه همایش بزرگ دوچرخه سورای بناب شهر دوچرخه گفت : بناب به عنوان شهر دوچرخه ایران ، ثبت ملی میشود

وی در این آیین با تبریک عید سعید غدیر خم و هفته ناجا و تسلیت به بازماندگان فاجعه غمناک و دردناک منا افزود : برای حفظ سلامت محیطی و شهری و توسعه ورزش همگانی و ایجاد نشاط و شادابی و سلامتی عمومی در جامعه توسعه ورزش و فرهنگ دوچرخه سواتری سرآمد و الگوی حرکتی است.

خادم افزود : شهرستان بناب با داشتن علاقمدان و نهادینه شدن فرهنگ دوچرخه سواری به خوبی توانسته یان الگوی مناسب اجتماعی را توسعه دهد.

معاون وزیر ورزش و جوانان کشور تصریح کرد : پیشنهاد ثبت ملی بناب شهر دوچرخه از سوی وزارت ورزش و جوانان به سازمان گردشگری و میراث فرهنگی با توجه به ظرفیت و تونمندی های موجود شهرستان بناب و آن چه از نزدیک شاهد آن بودم ارائه خواهد شد.

معاون حقوقی ، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان کشور گفت : این همایش بزرگ توسعه ورزش همگانی در بین احاد جامعه را به خوبی نشان میدهد.

امیر رضا خادم افزود : افتخار بزرگی برای ورزش منطقه است که بناب در کشور به عنوان شهر دوچرخه می شناسیم و این شهر در توسعه ورزش همگانی در کشور مطرح است.

وی در ادامه بیان داشت : شهرستان بناب با تلاش مسئولین و همیاری مردم توانسته الگوی برای سایر استانها و شهر باشد و در ارتقاء ورزش همگانی این همایش نقش مهمی دارد.

سید محمد شروین اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی در آیین اختتامیه همایش دوچرخه سواری بناب شهر دوچرخه گفت : بناب شهر دوچرخه ، الگوی توسعه ورزش همگانی در آذربایجانشرقی و کشور است.

وی با تسلیت فاجعه منا به امام ولی عصر(عج) و اظهار داشت: همایش دوچرخه و عنوان شهر دوچرخه مخصوص بناب است و مسئولین و برگزار کنندگان تلاش میکنند همایش دوچرخه سواری بناب به عنوان بناب شهر دوچرخه در کشور ثبت ملی شود.

اسبقیان با تقدیر از حضور خادم وزیر ورزش و جوانان کشور در بناب و حضور ر در ادامه تصریح کرد : ورزش آذربایجانشرقی با تفکر و برنامه مداری ، هدف گذاری ، علم محوری ، همدلی و همزبانی با رویکرد علمی و فرهنگی و نهادینه کردن علم و تفکر خرد جمعی و حمایت مسئولین ، ورزش استان را به ورزش علمی و اکادمیک و تعاملی و رو به رشد در بخش توسعه ورزش همگانی به عنوان برترین اداره کشور در سال 1393 معرفی شود و همچنین جزء 3 استان برتر کشور بر اساس ارزیابی عملکرد سال 92 و 93 از سوی وزارت ورزش و جوانان تبدیل شده است.

وی گفت : وجود 150 ایستگاه ورزش صبحگاهی ، و برگزاری بیش از 1140 مورد همایشهای همگانی و حضور 21 درصدی مردم استان در فعالیتهای ورزشی نشان از توسعه ورزش همگانی در استان بوده و بر اساس هسته کلیدی ورزش ، توسعه ورزش همگانی و قهرمانی با رویکرد علمی و فرهنگی و مذهبی ، جایگاه مهمی دارد.

اسبقیان با اشاره بر فرمایشات مقام معظم رهبری بر توسعه ورزش همگانی اظهار داشت : بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری باید فضای آذربایجانشرقی را به سمت انجام فعالیت های ورزشی روزانه و سلامتی عمومی سوق دهیم.

وی تصریح کرد : ارتقاء سطح سلامتی و نشاط اجتماعی با بھره گیری از ورزش، چشم اندازی است که در اداره کل ورزش و جوانان استان با همکاری ارگانها و نهاده برای بخش ورزش ھمگانی ترسیم شده است .

وی افزود : دغدغه اصلی استاندار آذربایجانشرقی در خصوص توسعه سلامتی عمومی جامعه و مبارزه با مواد مخدر بر دستگاههای فرهنگی موجب شده تا اداره کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی بر اساس وظیفه ذاتی خود این همایشها را با همکاری ارگانها و نهادهای دولتی در سراسر استان برگزار کنیم.

وی در ادامه افزود : فرهنگ دوچرخه سواری در جامعه در راستای توسعه وزرش همگانی و کاهش مشکلات جسمانی و روانی و توسعه شادی و نشاط در جامعه از یک سو و کاهش آلایندگی شهری و ترافیک نقش مهم و کلیدی دارد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی تصریح کرد : فراهم کردن تمام تسهیلات جهت تشویق مردم به استفاده از دوچرخه ازقبیل راه اندازی ایستگاه های دوچرخه ،پارکینگ های دوچرخه،مسیرهای دوچرخه سواری درون و برون شهری،استفاده از دوچرخه در اماکن عمومی و ورزشی،استفاده از دوچرخه در مناطق و پارک های حفاظت شده،دراختیار قرار دان دوچرخه به طرق مختلف به شهروندان،ایجاد فضای امن و قابل احترام برای دوچرخه سواران و ... همگی گویای این مطلب است که سلامت روحی و جسمی انسان های یک جامعه چه قدر در اهمیت قرار دارد.

اسبقیان افزود : دوچرخه می تواند نه تنها یک وسیله جهت تفریح باشد بلکه مانند تمام وسایل نقلیه دیگر می تواند به عنوان وسیله ای جهت حمل و نقل شهروندان استفاده بشود.وسیله ای که نه آلودگی زیست محیطی دارد و نه باعث ترافیک و مشکلات دیگر وسایل نقلیه موتوری می شود.از آن گذشته دوچرخه سواری یک ورزش است و می تواند در تمام سنین و در بین تمام اقشار جامعه ،چه زن و چه مرد مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار داشت : ترویج استفاده از وسایل حمل و نقل پاک،ترویج ورزش و فعالیت های بدنی، روان سازی مشکلات ترافیک کلان شهرها،کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه های خانواده و ... با توسعه فرهنگ دوچرخه سواری خواست مسئولان شهری و کشوری می باشد، و در این زمینه فرهنگ سازی نیاز جامعه بوده تا به وسیله آن بسیاری از مشکلات جامعه رفع شود.

فرج الهی فرماندار شهرستان بناب گفت : استفاده از دوچرخه برای سلامتی و تندرستی جامعه یک ضرورت است.

وی افزود : افزایش بیماریهای قلبی و تنفسی ، چاقی ، فشار خون و دیابت جوانان را تهدید میکند و تلاش ما ارتقاء سلامتی جامعه با ورزش است.

فرج الهی در این آیین بر ثبت ملی این همایش در کشور ، جذب اعتبارات خاص برای هیاتهای ورزشی با دارا بودن 15 هزار بیمه ورزشی و تکمیل استادیوم 15 هزار نفری بناب تاکید داشتند.

در این آیین حجه الاسلام باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تسلیت فاجعه غمناک منا و تبریک عید سعید غدیرخم و هفته ناجا گفت : همایش دوچرخه سواری بناب میتواند به عنوان بزرگترین و مهمترین نماد فرهنگ سازی دوچرخه سواری در کشور معرفی شود.

وی افزود : از سال آینده در نظر داریم با حمایت مسئولین کشوری و استانی همایش بناب شهر دوچرخه را 2 بار در سال برگزار کنیم تا فرهنگ سازی بیشتری در جامعه روی دهد.

باقری بنابی در ادامه تصریح کرد : دوچرخه نقش مهمی در بحث کاهش آلایندگی های محیطی و ترافیک در شهرها دارد و در شهربناب نیز بایستی مسیرها و خیابانهای اختصاصی دوچرخه سواری ایجاد شود .

وی در این آیین خواستار برگزاری همایشهای دوچرخه سواری در بین روستاههای شهرستان بناب و ساخت سالنهای ورزشی در روستایهای بالای 3هزار نفر شد .

هفدهمین همایش بزرگ دوچرخه سواری بناب با نام و شعار بناب شهر دوچرخه با حضور بیش از 15000 نفر بمناسبت عید سعید غدیر خم با حضور خادم معاون وزیر ورزش و جوانان کشور و معاون امور حقوقی ، پارلمانی و امور استانهای وزارت ورزش و جوانان کشور ، حجه الاسلام باقری بنابی نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی ، اسبقیان مدیر کل ورزش و جوانان استان ، فرج الهی فرماندار ، قربانی معاون توسعه منابع و پشتیبانی و اکبر فرج الهی معاون امور ورزشی و فیروزی رییس گروه توسعه ورزش همگانی اداره کل ورزش و جوانان استان و مسئولین شهرستان بناب برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش بزرگ مسیر ابتدای بلوار لاله تا پارک بزرگ را به طول 5 کیلومتر با شور و شعف خاصی رکاب زدند.

در این همایش در مراسم اختتامیه بیش از 150 جایزه شامل دوچرخه ،بسته های ورزشی ، لوازم خانگی به شرکت کنندگان اهداء شد.

این همایش بزرگ به همت اداره ورزش و جوانان شهرستان بناب ، فرمانداری شهرستان بناب ، شورای اسلامی شهر بناب و با همکاری سایر ادارات و نهادهای انقلابی شهر بناب برگزار شد.

گفتنی است شهرستان بناب در 120 کیلومتری جنوب مرکز استان واقع و با توجه به وجود بیش از 40 هزار دستگاه دوچرخه در این شهرستان و برگزاری همه ساله همایش بزرگ دوچرخه سواری شهرستان بناب به عنوان شهر دوچرخه ها در کشور و حتی دنیا لقب گرفته است.



انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار