بهمن گفت: برخی کشورها پایان بحران در سوریه را به ضرر خود می‌دانند و در روند صلح سنگ اندازی می‌کنند.

نشست سوچی به عنوان  تکمیل کننده صلح سوریه عمل می کندشعیب بهمن کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به توافقات صورت گرفته برای برگزاری نشست سوچی درباره روند صلح سوریه، اظهار کرد: نشست سوچی ادامه مذاکراتی است که در چند ماه گذشته بین ایران، روسیه و سوریه در آستانه برگزار شد و به عنوان تکمیل کننده روند صلح سوریه عمل می‌کند.

کارشناس مسائل بین الملل بیان کرد: در کنار توافقاتی که کشورهای شرکت کننده با یکدیگر با هدف ایجاد ثبات در سوریه  انجام داده‌اند، سوچی می‌تواند نقطه عطفی برای این توافقات باشد. 

وی با اشاره به اینکه نشست سوچی برای ایجاد ثبات در سوریه گامی مهم است، ادامه داد: در این نشست علاوه بر بازیگران خارجی نیروهای داخلی نیز حضور دارند که این امر اهمیت  نشست را دوچندان می‌کند.

بهمن افزود: حضور نیروهای سوری در پای میز مذاکره نشست سوچی می‌تواند تاثیر قابل ملاحظه‌ای در سرنوشت سیاسی این کشور بگذارد چرا که نیروهای داخلی با یکدیگر  رایزنی می‌کنند و خود را با روند صلح تطبیق می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه نشست‌های آستانه نقش مهمی را در این مذاکرات داشته‌اند، تصریح کرد: نکته مهم مربوط به این است که آمریکا و عربستان از برخی گروه‌های معارض همچنان حمایت می‌کنند و به دنبال ایجاد اخلال در روند صلح  سوریه هستند.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: گروه‌هایی که از سوی عربستان سعودی حمایت می‌شوند، پیش از این اعلام کرده بودند در این نشست‌ها شرکت نخواهند کرد بنابراین  بخشی از چالش‌های موجود  به نقش بازیگران خارجی مخالف در  روند صلح باز می‌گردد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی بازیگران خارجی، پایان یافتن بحران در سوریه را به ضرر خود می‌دانند به همین دلیل کشورهای حمایت کننده از معارضان در روند  صلح سنگ اندازی می‌کنند. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: سوریه ، تحولات منطقه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار