سناتور دموکرات گفت رتبه آمریکا از نظر میزان حضور زنان در مناصب دولتی کمتر از متوسط جهانی و پائین از کشور‌هایی مثل عراق و افغانستان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازشبکه تلویزیونی رویترز، سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا اذعان کرد رتبه آمریکا از نظر میزان حضور زنان در مناصب دولتی آمریکا کمتر از متوسط جهانی و پائین از کشور‌هایی مثل عراق و افغانستان است.

سناتور تیم کین گفت: من در اینجا هستم تا برای سالگرد راهپیمایی زنان شرکت کنم، یکسال پیش میلیون‌ها نفر از زنان، مردان و کودکان در سراسر جهان راهپیمایی کردند تا این پیام را مخابره کنند که زنان مستحق آن هستند که صدایشان شنیده شود، شایسته احترام هستند، زنان شایسته آن هستند که پیشتاز باشند و رهبری امور را در دست گیرند. برای من افتخار بزرگی بود که برای هیلاری کلینتون نخستین زن نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به عنوان یک معاون در رقابت‌ها شرکت کردم. هیلاری کلینتون اگر رئیس جمهور‌ می‌شد رئیس جمهور بسیار فوق العاده‌ای می‌شد و خیلی بهتر از رئیس جمهوری می‌شد که الان داریم!‌

می‌خواهم خیلی جدی صحبت کنم و بگویم که چقدر فاجعه آمیز است که ما در کشور خود که کار‌های خوبی انجام می‌دهیم، اما واقعیت این است که ما در زمینه رساندن زنان به مناصب ملی در کشور سابقه بسیار بدی داریم. ما می‌دانیم که هرگز یک رئیس جمهور زن نداشته ایم، ما همچنین می‌دانیم که رتبه آمریکا در عرصه جهانی در زمینه حضور زنان در سمت‌های انتخابی در کشور رتبه‌ای ضعیف بوده است.

در سال هزار و نهصد و نود و هفت میلادی یعنی بیست و یک سال پیش، آمریکا در این زمینه رتبه پنجاه و دو را در جهان داشت یعنی از جنبه درصد زنانی که در نهاد‌های ملی قانونگذاری کار می‌کنند، ما در طی بیست سال گذشته شاهد افت رتبه آمریکا بودیم و اکنون رتبه آمریکا به یکصد و چهار در جهان رسیده است که پائین‌تر از متوسط جهانی است. کشور‌هایی مثل بولیوی، رواندا، عراق و افغانستان درصد بیشتری از زنان را در سمت‌های انتخابی در کشورشان دارند درحالیکه جایگاه آمریکا از این کشور‌ها پائین‌تر است.

 انتهای پیام/

رتبه پائین آمریکا در حضور زنان در مناصب دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار