مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برای تامین نقدینگی و سرمایه در گردش واحد‌های گردشگری و صنایع دستی، امکان ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات رونق تولید فراهم شده است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ محمدعلی حضرتی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: پیرو ابلاغ «وزارت صنعت، معدن و تجارت» به استان‌ها، متقاضیان حوزه گردشگری دارای «موافقت اصولی و مجوز ایجاد تاسیسات گردشگری» و متقاضیان حوزه صنایع دستی دارای «پروانه تولید کارگاهی، پروانه تولید انفرادی و یا مشاغل خانگی» از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری که طرح‌های آن‌ها در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است، می‌توانند در سامانه بهین یاب ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند برای برخورداری از تسهیلات طرح رونق تولید سال ۹۶ با مراجعه به صفحه اصلی سایت بهین‌ یاب به آدرس www.behinyab.ir و انتخاب لینک مستقل «تامین مالی بنگاه‌های کوچک، متوسط و طرح‌های با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد گردشگری و صنایع دستی» برای دریافت کد کاربری، رمز عبور و ثبت اطلاعات پروژه و سرمایه‌گذار، طی سه مرحله اقدام کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: از مزیت‌های بهره‌مندی از تسهیلات طرح رونق تولید می‌توان به مستثنی بودن متقاضیان از بدهی غیرجاری به سیستم بانکی و یا چک برگشتی اشاره کرد.

به گفته حضرتی، مبلغ بدهی غیرجاری متقاضی نباید بیش از تسهیلات– تعهدات درخواستی باشد و سقف چک‌های برگشتی بنگاه‌ها نیز نباید از ۲۵ درصد تسهیلات– تعهدات درخواستی بیشتر باشد.

وی افزود: همچنین تسهیلات اعطایی به متقاضیان سرمایه ثابت، دارای دوره تنفس با سقف یکساله و مجموعاً بازپرداخت ۵ ساله و نرخ سود مورد عمل در تسهیلات طرح رونق تولید، نرخ مصوب شورای پول و اعتبار ۱۸ درصد خواهد بود که به «سرمایه در گردش» و «سرمایه ثابت» تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

پرداخت تسهیلات بهین یاب به متقاضیان بخش گردشگری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار