معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از اختصاص ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال فراگیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منصوری در پانزدهمین جلسه اقتصاد مقاومتی استان قزوین گفت: این تسهیلات به بانک‌ها ابلاغ شده و از هفته آینده به متقاضیان پرداخت ابلاغ می‌شود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان یاذرانه برای اشتغال روستایی خبر داد و گفت: یارانه این بخش ۴ تا ۱۰ درصد است که تاکنون ۲۵ درصد آن ابلاغ شده است.

منصوری افزود: تاکنون ۴۹ هزار نفر به سامانه کارا مراجعه کرده اند که کمتر از ۱۰ درصد آن‌ها طرح‌های قابل اجرایی داشتند و بزودی طرح‌های ارائه شده بررسی به بانک معرفی می‌شوند.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: مداخلات توسعه‌ای بیش از وام مهم است و قاعده حضور در بازار‌های جهانی مدتهاست عوض شده و باید ساز و کار جدیدی تنظیم شود تا تولیدات روستایی به بازار‌های اقتصادی و صنعتی عرضه شوند.

منصوری با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال از وظایف بهزیستی و کمیته امداد نیست گفت: چون تجربه‌ی قبلی ما در خصوص اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به کمیته امداد برای ایجاد اشتغال به خوبی نشان داد که میزان ایجاد شغلی که توقع داشتیم، محقق نشد، باید اشتغال حمایتی را برای این نهاد‌ها در نظر گرفت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: مهارت جامعه با نیاز‌ها منطبق نیست و برنامه آموزشی در محیط واقعی کار جدی گرفته نشده است.

زاهدی استاندار هم در این جلسه گفت: دغدغه‌ی ما این است که طرح اشتغال فراگیر و طرح اشتغال روستایی به سرنوشت طرح‌های قبلی دچار نشوند و برای تحقق این مسئله باید اقدامات مشترکی صورت گیرد.

زاهدی همچنین با تاکید بر اهمیت بخش آموزش گفت: فرزندان ما باید به سمت آشنایی با کار، ارزش کار و ایجاد درآمد با کار و تلاش روزانه هدایت شوند و این جز با گنجاندن این مطلب در کتب درسی و آموزش آن در مدارس انجام نمی‌شود.

بابایی مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان هم گفت: ایجاد بیست هزار شغل برای استان هدف گزاری شده است که تا ۲۵ آذر ۸۴ درصد از آن محقق شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان همچنین افزود: در سال گذشته ۴۶ جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی داشته ایم که اعتبار اشتغال فراگیر به تفکیک در بین دستگاه‌های مختلف تعیین شده که صنعت، معدن و تجارت با ۴۴ درصد و جهاد دانشگاهی با ۳۷ درصد بیشترین سهم را از این اعتبار دارا هستند.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.