معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد استان قزوین گفت: هزار و ۱۵۷ خانواده از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛  اکبری معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد استان افزود: در سال‌های ۹۴ و ۹۵ برای ۵ هزار و ۹۱۳ مددجو اشتغال ایجاد شد که از این تعداد، هزار و ۱۵۷ خانوار با درآمد بالای ۴۵۰ هزار تومان، به خودکفایی رسیدند.

اکبری اضافه کرد: برای توانمند سازی این افراد از منابع بانکی و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بین ۱۰ تا ۳۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی  مدت بازپرداخت تسهیلات منابع بانکی را ۵ سال و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت را ۷ سال بیان کرد.

به گفته اکبری ، اشتغال خانوار‌های توانمند شده در زمینه کشاورزی، دامپروری، خرید خودروی حمل بار و صنایع دستی است.

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد استان گفت: قرار است در سیزدهم اسفند جشن توانمند سازی و خانواده‌های تحت حمایت برگزار شود.

به گفته معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد استان، امسال هم برای سه هزار و ۲۰۰ نفر زمینه اشتغال ایجاد شده است که خروجی آن در سال آینده مشخص می‌شود.

اکبری افزود: امسال میزان درآمد برای خودکفایی باید ۹۳۰ هزار تومان باشد.

وی با اشاره به نحوه اشتغالزایی برای مددجویان گفت:ابتدا افراد دارای مهارت و فاقد مهارت مشخص می‌شوند و برای کسا نی که مهارت ندارند کلاس‌های آموزشی برگزار خواهد شد.

معاون اشتغال و خودکفایی اداره کل کمیته امداد استان افزود: با توجه به اینکه الموت قطب گیاهان دارویی است و می‌توان در این زمینه اشتغال ایجاد کرد، امسال برای آموزش تولید و پرورش گیاهان دارویی برنامه ریزی شده است.

به گفته اکبری ، کمیته امداد استان قزوین امسال در برنامه جذب منابع بانکی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داد .

در حال حاضر در استان قزوین ۲۰ هزار و ۸۰۰ خانوار تحت حمایت کمیته امداد هستند.

انتهای پیام/

حمایت کمیته امداد استان قزوین  از ۲۰ هزار و ۸۰۰ خانوار 

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۶:۵۵ ۲۵ دی ۱۳۹۶
یک وام هشت میلیونی دادن خانوار رو خود کفا اعلام کردن .مومن با هشت میلیون چه شغلی باید انتخاب کنی که خود کفا بشی اگه شدنیه چرا دست دولت رو نمگیرد که با سرمایه کم ریشه بکاری خشک بشه.
آخرین اخبار