️معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:همایش هفته ملی بسیج تغذیه و نقش سفیران سلامت در شهرستان کهنوج برگزار شد.

برگزاری همایش ،هفته ملی بسیج تغذیه و نقش سفیران سلامت در کهنوجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مسعود مطهری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، صبح امروز در همایش هفته ملی بسیج تغذیه و نقش سفیران سلامت که با حضور ،معاون فرمانداری ، مسئولین آموزش پرورش کهنوج ، روسای شبکه بهداشت های جنوب کرمان ،سفیران سلامت و کارشناسان در کهنوج برگزار شد ، گفت: نقش سفیران سلامت در ترویج فرهنگ سلامت در بین خانواده ها بی نظیر است.

وی افزود: در حوزه سلامت اگر فرهنگ مردم را در باب تغذیه تغییر ندهیم،هیچ وقت موفق نمی شویم.

مطهری تصریح کرد: این فرصت برای سفیران سلامت که اکثرا دانش آموزان هستند فراهم شده است تا ضمن کسب آگاهی های لازم در خصوص سلامت، آن را به سایر هم سن وسالان منتقل کرده و بیشترین تاثیر را برای توسعه یک رفتار مناسب و تغییر رفتارهای ناسالم در باب تغذیه ناسالم، کم تحرکی و... فراهم کند.

وی ضمن تقدیر از آموزش و پرورش و با اشاره به نقش پررنگ این نهاد مهم فرهنگی و اجتماعی در راستای ترویج فرهنگ سلامت در جامعه ،افزود: متاسفانه ۶۰ درصد افراد زیر ۱۸ سال اضاف وزن دارند که می طلبد در راستای بهبود وضعیت سلامت منطقه تلاش شود.

مسعود مطهری تصریح کرد: از مجموع ۴۸ هزار و ۷۲ سفیر سلامت خانوار حوزه دانشگاه ،تعداد ۵ هزارو ۵۹۳ سفیر سلامت در شهرستان کهنوج است که محتوای استاندارد آموزش در خصوص مسائل سلامتی آموزش دیده و در حال آموزش می باشد.

مطهری همچنین افزود: از مجموع ۱۲ هزارو ۶۴۳ سفیر سلامت دانش آموز ، تعداد ۴ هزارو ۷۴۰ سفیر سلامت دانش آموز در شهرستان کهنوج‌ که مطابق محتوای استاندارد آموزش دیده و در راستای فرهنگ سازی سلامت در میان همکلاسی ها و خانواده های خود در تلاشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: هر ساله در دی ماه، هفته ملی بسیج تغذیه بهانه ای می شود تا به اهمیت تغذیه صحیح در جامعه و بالاخص بین دانش آموزان پرداخته شود، که امسال این همایش با شعار "کنترل چاقی خودمان و پیشگیری از چاق شدن فرزندانمان با خود مراقبتی و تعذیه سالم" در کهنوج برگزار شد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.