دادگاه، پرونده نظامیان ارتش فرانسه را که به سوء استفاده جنسی از کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی متهم هستند به بهانه نبود مدارک کافی مختومه اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، دادگاه، پرونده نظامیان ارتش فرانسه را که به تجاوز و سوء استفاده جنسی از کودکان در جمهوری آفریقای مرکزی متهم هستند به بهانه نبود مدارک کافی مختومه اعلام کرد.

نظامیان فرانسوی عضو عملیات سانگاریس (عملیات ارتش فرانسه در جمهوری آفریقای مرکزی) سه سال پیش به تجاوز متهم شدند. این ماجرا چهره ارتش فرانسه را مخدوش کرد. اما قاضی فرانسوی امروز اعلام کرد، مدارک و شواهد کافی برای ادامه رسیدگی به این اتهامات وجود ندارد.

گزارشگر این شبکه گفت: اتهامات مطرح شده وجهه ارتش فرانسه را تخریب کرد. روزنامه گاردین در بهار سال دو هزار و پانزده سوء استفاده نظامیان ارتش فرانسه را از کودکان فاش کرد. این روزنامه انگلیسی گزارش داخلی سازمان ملل را منتشر کرد.

در این گزارش به اظهارات کودکان نُه تا سیزده ساله که نظامیان فرانسوی را به سوء استفاده جنسی در ازای غذا متهم کردند اشاره شده بود. این سوء استفاده جنسی بین دسامبر سال دو هزار و سیزده تا ژوئن سال دو هزار و چهارده انجام گرفته بود.

این جرایم در اردوگاهی واقع در اطراف بانگی پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی رخ داده بود. وزارت دفاع فرانسه این اتهامات را جدی گرفت و از دادگاه خواهان رسیدگی به این ماجرا شد.

اما تحقیقات ابتدایی که در تابستان سال دو هزار و چهارده آغاز شد، سری انجام گرفت. این تحقیقات نظامیان ارتش فرانسه در عملیات سانگاریس را هدف قرار می‌داد. جمهوری آفریقای مرکزی با بحران مواجه شده بود و نظامیان فرانسوی در بهار سال دو هزار و سیزده در چهارچوب عملیاتی موسوم به عملیات سانگاریس به این کشور اعزام شده بودند.

نظامیان یاد شده توسط محققان مورد بازجویی قرار گرفتند. متهمان پرونده سپس به فرانسه بازگردانده شدند. دادگاه اعلام کرد، "با توجه به مدارک موجود نمی‌توان گفت که هیچ تخلف جنسی رخ نداده است. "، اما دادگاه در عین حال خاطر نشان کرد، "اظهارات گوناگونی مطرح شده و به همین دلیل نمی‌توان جرمی را به نظامیان نسبت داد. "

وکیل یک سازمان غیر دولتی که با سوء استفاده جنسی از کودکان مبارزه می‌کند، خاطر نشان کرد به تصمیم دادگاه اعتراض خواهد کرد.

 انتهای پیام/

پرونده سوء استفاده جنسی ارتش فرانسه از کودکان آفریقایی مختومه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار