رئیس مجلس گفت: مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد و تغییراتی که رئیس جمهور آمریکا بیان داشت با تخریب کل توافق برابری می‌کند.

مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز (یکشنبه، 24 دی ماه) خانه ملت اظهار کرد: عجیب است که برخی از سیاست‌مداران کشور مدت‌هاست که صاحب صناعتی شده‌اند و به جای پیدا کردن قلمرو‌های وسیع وفاق خود را مأمور یافتن مواضع اختلافی می‌دانند که این وسیله دست بی‌هنران است نه ابزار حکمت کسانی که باهنر هستند.

به آتش کشیدن پرچم و مساجد اعتراض نیست، آشوب و بلواست 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چنین شرایطی دشمنان ملت ایران با فرصت طلبی خود از همه ابزار‌های لازم برای خشونت در کشور بهره می‌گیرند و این امر را سازماندهی می‌کنند، تصریح کرد: به آتش کشیدن پرچم کشور، تخریب مساجد و حسینیه‌ها، تخریب بانک‌ها و مغازه‌ها و کشتن و زخمی کردن پلیس حرکات اعتراضی نیست که در چارچوب قانون اساسی آمده باشد بلکه باید گفت ایجاد آشوب و بلواست باعث سلب آرامش ملت است و مردم ما به خوبی در مقابل این حرکات ایستادگی کردند.

لاریجانی با اشاره به اینکه رفتار سبک ترامپ رئیس جمهور آمریکا که دائم با ذوق زدگی در این شرایط توییت ارسال می‌کرد تأسف آور و خنده‌آور بود، گفت: این مسئله نهایت خود شیفتگی احمقانه ترامپ را نشان داد که لحظه‌ای به خود نیامد تا نفرت مستمر ملت ایران را مشاهده کند.

وی افزود: سخنان دو روز قبل رئیس جمهور آمریکا کاملا حیرت آور بود که با کلماتی بسیار زننده سایر ملت‌ها را خطاب قرار داد و بعید است که تاریخ بشر چنین موجودی را عنصری سیاسی پنداشته باشند.

تغییراتی که رئیس جمهور آمریکا بیان داشته با تخریب کل برجام برابری می‌کند

لاریجانی با تأکید بر اینکه دشمنی برخی کشور‌ها در این حوادث برای تمام طبقات ملت ایران درس آموز بود، تصریح کرد: اقدامات غیرقانونی اخیر آمریکا در تحریم برخی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی کشور ما یکی دیگر از اقدامات غیرقانونی آمریکا است البته ناگفته نماند که رفتار ناهنجار آنان در این زمینه به گونه‌ای شده که تحریم‌های آ‌نان باعث آبرو و افتخار این اشخاص می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه زیاده خواهی آمریکا همراه با سیاست کارچاق کنی تأثیر سوء و منفی در مراودات دیپلماتیک گذاشته است، خاطرنشان کرد: مجلس به هیچ وجه تغییر در ساختار توافق هسته‌ای را نمی‌پذیرد و تغییراتی که رئیس جمهور آمریکا بیان داشته با تخریب کل برجام برابری می‌کند و اگر چنین افکاری در سر دارند لازم نیست تا چند ماه صبر کنند و بدانند که در نهایت سر آن‌ها به سنگ خواهد خورد.

کمیسیون امنیت ملی حادثه نفتکش ایرانی را پیگیری می‌کند 

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه تصادف کشتی نفتکش جمهوری اسلامی در هفته گذشته نگرانی‌های فراوانی را در جامعه ایجاد کرد، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از طریق دستگاه‌های مختلف پیگیری‌های لازم را در این رابطه انجام داده است و ستاد بحران هم به کمک دولت چین فعال شد.

وی ادامه داد: حادثه‌ای که برای نفتکش جمهوری اسلامی در هفته گذشته رخ داد بسیار تأسف‌برانگیز است و لازم است کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هرچه سریعتر موضوع را پیگیری کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حوادثی که در 20 روز گذشته در کشور اتفاق افتاد از ابعاد مختلف مورد بررسی در رسانه‌ها قرار گرفت، تصریح کرد: در جلسه یکشنبه هفته گذشته، مسئولان ذیربط گزارش‌هایی را پیرامون حوادث به مجلس ارائه کردند.

لاریجانی تأکید کرد: اهمیت موضوع و زوایای پنهان آن به گونه‌ای است که همچنان باید مورد واکاوی بیشتر قرار گیرد. اما فصل مشترک اکثر این تحلیل‌ها اموری چند است.

رئیس قوه مقننه با بیان اینکه مشکلات اقتصادی و بیکاری نگرانی‌های زیادی را در جامعه ایجاد کرده است، گفت: انتظار عمومی آن است که در حل این مشکلات سرعت عمل وجود داشته باشد، از سوی دیگر حل امور پیچیده اقتصادی در کشور مستلزم زمان است.

در حل مسائل اقتصادی کشور باید از توان مردم استفاده شود

وی تأکید کرد: در چنین شرایطی در وهله اول ضروری است که دولت و مجلس متناسب با شرایط کشور از تحمیل فشارهای اقتصادی جلوگیری کنند و از سوی دیگر افزایش تولید، محور اصلی بودجه سال آینده قرار گیرد و عمران کشور فرع بر هزینه‌های جاری تلقی نشود.

لاریجانی ادامه داد: از سوی دیگر اگر در حل مسائل اقتصادی هرچه بیشتر از توان مردم استفاده شود و مردم در این امور مشارکت داشته باشند، زمان حل این مسائل کاهش می‌یابد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازمه تحقق این امر آن است که مسائل به روشنی برای مردم توضیح داده شود و راه‌حل‌های مختلفی با آنان در میان گذاشته شود تا با همفکری و مشارکت مردم گام‌های توسعه و پیشرفت کشور برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان توسعه کشور باید به کمک رسانه‌ها در حرکت‌های توسعه‌ای کشور تفاهم و مشارکت لازم با مردم را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: توسعه با بخشنامه و دستورات اداری سامان نمی‌یابد بلکه باید با تفاهم با نخبگان و توده مردم اقدامات اصلاحی_ اقتصادی صورت گیرد و صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در این امر نقش مهمی برعهده دارند.

پیام بودجه سال آینده باید حرکت در مسیر تولید و رفع تبعیض باشد 

لاریجانی با بیان اینکه تلاش‌های کمیسیون تلفیق بودجه برای تنظیم بهتر بودجه سال آینده درخور تحسین است، اظهار کرد: از جمله آنکه می‌توان به گام‌هایی که در جهت رفع تبعیض در حقوق‌ها و پاداش پایان خدمت برداشتند اشاره کرد که اقدام بسیار ارزشمندی بود و پیام بودجه 97 حرکت در جهت تولید، صادرات و عمران کشور و رفع تبعیض باید باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حل برخی از مشکلات کشور چون مشکلات مربوط به موسسات مالی و اعتباری نیازمند سرعت عمل بیشتری است، اظهار کرد: زمان زیادی در کشور صرف هماهنگ‌سازی در این زمینه شد و همین زمان باعث نگرانی سپرده‌گذاران شد، هرچند که امروز در مراحل نهایی حل مشکلات قرار داریم، اما بانک مرکزی هم باید با سرعت عمل بیشتری پیگیر حل موضوعات باشد.

 لاریجانی با بیان اینکه متأسفانه کشمش‌های سیاسی مردم را از صحنه سیاست فراری داده و باعث کاهش اعتماد آنان شده است، گفت: انتخابات یک ابزار مبارک برای مردم سالاری است به شرط آنکه به روش متین و زمان مشخص مورد استفاده واقع شود. 

وی با اشاره به اینکه انتخابات نباید از حالت ابزار به هدف تبدیل شود، افزود: التهابات انتخابات باید پس از رأی مردم توسط نخبگان سیاسی به مبدأ اشتراک عمل سیاسی جامعه تبدیل شود نه آن که آغازی برای مناقشات باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی متذکر شد: متأسفانه برخی تحلیل‌ها در رسانه‌ها حاکی از آن است که پس از گذشت هفت ماه از انتخابات همچنان فضای رد و بدل سیاسی با پس زمینه‌های انتخابات و گاهی هم با سیاه‌نمایی ادامه دارد و این امر حاکی از آن است که نتیجه انتخابات به جای آن که باعث وفاق سیاسی باشد، به چالشی جدید با فرسایش تبدیل شده است و نتیجه آن سرخوردگی و عقب افتادگی در توسعه کشور است.

لاریجانی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همواره در تحلیل‌های خود همه را دعوت به همگرایی و هم افزایی کرده‌اند و این مسئله یک نقطه مهم برای حال و آینده کشور است، اظهار کرد: اهمیت این موضوع از نقایص اقتصادی کمتر نیست چرا که بستر حل مشکلات اقتصادی در فهم ضرورت همگرایی سیاسی است.

انتهای پیام/

برای مشاهده تصاویر صحن علنی امروز اینجا کلیک کنید. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۴ دی ۱۳۹۶
باید نظارت بیشتر شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۲۴ دی ۱۳۹۶
خدا به این ترامپ نادان عقل بده
Bulgaria
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۴ دی ۱۳۹۶
برای دریافت وام خرید منزل مبلغ 37 میلیون سپرده گذاری کردم
از آن سال تا این لحظه 1000 تومن هم نتوانستم از پولم بگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۱ ۲۴ دی ۱۳۹۶
خدا کنه مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی هر چه زودتر رفع شه
آخرین اخبار