عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه افرادی در منطقه فرحزاد با کشیدن گونی‌ برخی مکان ها را تملک‌ می‌کنند گفت: تنها راه حل این مسئله این است که طرح تفصیلی‌ هر چه زودتر نهایی شود.

تملک اماکن با کشیدن گونی به دور آن در فرحزاد/ ساماندهی در گرو نهایی شدن طرح تفصیلی استزهرا نژادبهرام در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه فرحزاد گفت: فضای فرحزاد یک فضای ویژه است که یک بخش آن تجاری شده و یک بخش دیگر هم به طرح تفصیلی‌ برمی‌گردد‌ که به فرحزاد‌ به عنوان یک روستاشهر‌ و یا روستای گردشگری نگریسته شده است.

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه این طرح 10 سال است که بر زمین مانده اظهار کرد: این وضعیت سبب شده مردم برای کسب جواز ساخت و ساز و یا جواز کسب و کار معطل‌ بمانند و تا این طرح مصوب نشود مردم از این حالت خارج نمی‌شوند.

نژادبهرام‌ با بیان اینکه بلاتکلیفی‌ موجود سبب شده هر از گاهی یک نفر در محوطه‌ای گونی‌ بکشد‌ و با قرار دادن چای و سماور آنجا را محل کسب و کار خود کند اظهار کرد: در این شرایط تنها راه حل مسئله این است که طرح تفصیلی هر چه سریع‌تر به سرانجام برسد‌.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر با اشاره به گفتگویی که با حجت معاون شهرسازی‌ شهردار تهران‌ داشته بیان کرد: او هم برای اصلاح وضعیت موجود اعلام آمادگی کرد تا هر چه زودتر بتوانیم طرح تفصیلی فرحزاد را به پایان برسانیم‌.

نژادبهرام با بین اینکه درّه‌ فرحزاد و روستای گردشگری از مسائل مهم این منطقه‌ هستند گفت: این طرح چندین مرتبه‌ ارزیابی‌ شده و شرکت مشاور تلاش می‌کند که هر چه زودتر زوایای‌ آن را جمع‌آوری کنند تا بتواند مصوبه‌ کمیسیون ماده 5 را هم بگیرد‌.

 وی با تأکید بر اینکه شهرداری با افرادی که به صورت خودسر‌ بخش‌هایی را تملک‌ می‌کنند طبق قانون عمل می‌کند خاطرنشان کرد: شهرداری همچنان در حال ساماندهی این افراد است ولی تا طرح تفصیلی آماده نشود کلیه اقدامات به صورت مقطعی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر نژادبهرام در مورد ساماندهی فرحزاد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار