پورخاقان گفت که اگر دو قشر نیرو‌های مسلح و قوه قضاییه به خوبی تأمین مالی نشوند نمی‌توان امنیت و عدالت را به معنای واقعی پیاده کرد.

در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین پورخاقان، رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین نیک‌بین و زنگنه نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و مسرور نعیمی معاون مالی معاون اول قوه قضاییه، مدیرکل جدید حوزه ریاست سازمان قضایی نیرو‌های مسلح معرفی شد.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در سخنانی ضمن تسلیت ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و محکومیت کشتار مردم غزه توسط رژیم سفاک صهیونیستی، گفت: چرخاندن اسرا و سر‌های شهدای کربلا توسط یزیدیان در شهر‌ها نمایش قدرت آنان بود تا در بین مردم رعب و وحشت ایجاد کنند تا کسی جرات ایستادگی در مقابل آنان را نداشته باشند، اما خطبه‌های قراء حضرت زینب و امام سجاد (ع) موجب شد نه تنها آن‌ها به هدفشان نرسند بلکه موجب روشنگری مردم شوند.

 پورخاقان افزود: امروز هم رژیم سفاک صهیونیستی بعد از ناکامی در مقابل رزمندگان مقاومت در عملیات طوفان الاقصی بی‌رحمانه دست به کشتار زنان و کودکان و تخریب خانه‌ها می‌زند، اما این بار هم قضیه برعکس شد و این رفتار صهیونیست‌ها، موجب خشم افکار عمومی و نفرت جهانیان از رژیم صهیونیستی شد و در اقصی نقاط جهان، آزاد مردان فریاد مرگ بر اسرائیل سر بدهند و شاهد بودیم که مردم آمریکا در مقابل کنگره، پرچم این کشور را به زیر بکشند و پرچم فلسطین را به اهتزاز در بیاورند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای پزشکیان ابراز امیدواری کرد که رئیس جمهور منتخب همانطور که قبل از تنفیذ و در مراسم تنفیذ در سخنرانی خود تبعیت خود را از ولایت اعلام داشت بتواند با قدرت، کشور را اداره و منویات مقام معظم رهبری که از جمله آنها حل مشکلات اقتصادی مردم است را به منصه ظهور برساند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس در تصویب بودجه قوه قضاییه، بیان کرد: قوه قضاییه تافته جدا بافته از سایر دستگاه‌ها نیست و ما هم مشکلات اقتصادی کشور را درک می‌کنیم، اما در دنیا این مطلب جا افتاده است که اگر دو قشر نیرو‌های مسلح و قوه قضاییه به خوبی تأمین مالی نشوند نمی‌توان امنیت و عدالت را به معنای واقعی پیاده کرد.

وی با بیان اینکه پرداخت‌ها در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح باید بر اساس بهره‌وری و بازدهی افراد باشد، گفت: افزایش اضافه کار ثابت کارکنان سازمان همانگونه که معاون توسعه مدیریت و منابع آن را اعلام کردند منوط به رضایت روسای سازمان، دادستان‌ها نظامی و روسای نواحی است که اهرم خوبی برای مدیران در اجرای برنامه‌های سازمان است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از زحمات کریمی، مدیر کل سابق حوزه ریاست، گفت: مدیر کل سابق حوزه ریاست انسانی مومن دلسوز و انقلابی هستند که در این دو سال اقدامات خوبی در زمینه برنامه‌های فرهنگی و اطلاع رسانی داشتند و امیدوارم در پست جدید به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح چهار محال و بختیاری موفق باشند.

رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با معرفی یاسر کاظم نژاد به عنوان مدیرکل جدید حوزه ریاست سازمان، گفت: اقتدار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که یک قوه مسیطر است باید به خوبی برای جامعه تبیین شود تا این سازمان بتواند به عنوان یک نیروی مسیطر از سلامت نیرو‌های مسلح که صاحب اقتدار و قدرت هستند و مسئولیت تامین امنیت کشور را به عهده دارند به خوبی محافظت کند.

وی با بیان اینکه جایگاه سازمان باید به خوبی برای مردم و دستگاه‌ها تبیین شود، افزود: مدیر کل حوزه ریاست باید ارتباط خارج از سازمان را با درون سازمانی پیوند دهد و اقدامات و عملکرد سازمان به خوبی شناسانده شود.

نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دارای وظیفه حساسی است و در واقع نقطه مرکزی در حفظ آبرو و حیثیت نظام به شمار می‌رود

حجت‌الاسلام والمسلمین نیک بین، نماینده استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی در سخنانی کوتاه با اشاره وظیفه حساس و سخت سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در حفظ اقتدار نیرو‌های مسلح گفت: کار سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به عنوان متولی حفاظت از نیرو‌های مسلح بسیار سخت است و باید با برخورد درست و منطقی نیرو‌ها را تربیت کنید.

وی افزود: هر چه قدر ما بتوانیم در حوزه امنیت و نظامی سرمایه گذاری کنیم به نفع کشور و مردم است.

زنگنه، دیگر نماینده خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از زحمات کاظم نژاد، در زمان تصدی ریاست دادسرای نظامی تربت حیدریه گفت: بسیار نارحت هستیم که از وجودشان در تربت حیدریه محروم شدیم و از طرفی خوشحال هستیم که ایشان در این سمت بتوانند منشا اثر و برکات زیاد برای مردم باشند.

وی گفت: سازمان قضایی نیرو‌های مسلح دارای وظیفه حساسی است و در واقع نقطه مرکزی آبرو و حیثیت نظام به شمار می‌رود و که باید به خوبی از نیرو‌های مسلح صیانت کند.

نماینده استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وظیفه ما در مجلس و دولت قدردانی از این خدمات حساس و مهم است که بتوانیم تا حدی زحمات را شما را جبران کنیم و اقدامات خوبی در راستای افزایش بودجه قوه قضاییه انجام شده است.

روح الله کریمی، مدیر کل سابق حوزه ریاست سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ابتدای این مراسم با ضمن ارائه گزارشی از عملکرد خویش در مدت زمان حضور در این حوزه گفت: خداوند را شاکر هستم که در این مدت توفیق خدمت به مردم را داشتم و همه مسئولان باید قدردان نعمت خدمت به مردم باشند.

وی ضمن قدردانی از حمایت و زحمات ریاست سازمان و شورای معاونین از حوزه ریاست گفت: در این مدت دو سال بنده شاهد بودم که ریاست سازمان از سلامت و و آبروی خویش برای جایگاه سازمان و ارتقا آن مایه گذاشتند و شورای معاونین نیز از هیچ حمایتی دریغ نکردند.

یاسر کاظم نژاد، مدیر کل جدید حوزه ریاست سازمان قضایی نیرو‌های مسلح ضمن قدردانی از زحمات کریمی، مدیر کل سابق حوزه ریاست و حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این مراسم، گفت: شروع کار دادسرای نظامی تربت حیدریه کار بسیار سختی بود و با حمایت همه مسئولان بود که توانستیم این حوزه قضایی را در آن شهرستان راه اندازی کنیم.

وی افزود: مسئولیت امانتی است در دستان ما و انشاالله که به حق علی بن موسی الرضا (ع) بتوانیم در این مسئولیت خطیر موفق و اقدامات خود را به نحو احسن انجام دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار