مهم ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور را با یک کلیک مشاهده کنید.

راه اندازی مراکز توانبخشی معلولان در 2 منطقه تهران/ ضرورت ارائه خدمات سازمان یافته و مستمر پس از ترخیص معتادان از مراکز ماده 16به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان بهزیستی کشور در هفته ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

راه اندازی مراکز توانبخشی معلولان در 2 منطقه تهران

محمدرضا اسدی معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: قرار است مراکز توانبخشی در مناطق 3 و 16 تهران راه اندازی شوند و آموزش هایی با رویکرد اجتماعی را به خانواده ها ارائه کنند.

وی اظهار کرد: در ابتدا مقرر شده بود تا ایجاد مراکز توانبخشی در بوستان ها با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و شهرداری اجرایی شود، اما در حال حاضر سازمان بهزیستی با همکاری اداره سلامت شهرداری مسئولیت این کار را بر عهده گرفته است.

180 کودک مجهول الهویه در بهزیستی استان تهران حضور دارند

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران گفت: بر اساس آمار خانه کودک و شیرخوارگاه های مراکز بهزیستی استان تهران، در حال حاضر 180 کودک مجهول الهویه در مراکز نگهداری از کودکان بهزیستی استان تهران نگهداری می‌شوند.

وی ادامه داد: اداره کل بهزیستی استان تهران برای دریافت یک کد شناسایی موقت، تعامل مشترک و چند جانبه‌ای را با قوه قضاییه، ثبت احوال و استانداری برقرار کرده است و بر اساس نتایج اولیه تعاملات با دستگاه‌های مذکور، پیش بینی می‌شود که طی 3 هفته آینده مشکلات مربوط به کد شناسایی کودکان مجهول الهویه حل شود و پس از آن برای این کودکان دفترچه سلامت صادر خواهد شد.

مناسب سازی ایستگاه‌ها برای معلولان در 2 خط اتوبوسرانی

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: طرح‌های مناسب سازی برای تسهیل در رفت و آمد معلولان در آینده‌ای نه چندان دور، در بزرگترین خط شمال به جنوب و همچنین خط غرب به شرق تکمیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر اغلب ایستگاه‌های خط ۳ اتوبوسرانی، یعنی اتوبوس‌های تندروی خط خاوران به دانشگاه علم و صنعت و همچنین خطوط دانشگاه علم و صنعت به پایانه آرژانتین، برای رفت و آمد معلولان و به ویژه نابینایان، مناسب سازی شده است.

مراکز غیرقانونی نگهداری از کودکان «مهدکودک» نیستند

محمد نفریه مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت:به مراکزی که تحت عناوین خانه کودک، خانه بازی و غیره اقدام به نگهداری از کودکان می‌کنند، مهدکودک اطلاق نمی‌شود و خانواده ها باید در نظر داشته باشند تا کودک خود را به مراکزی بسپارند که از سازمان بهزیستی مجوز لازم را اخذ کرده باشند.

وی افزود: مهدهای کودک مجاز در تابلوی آبی رنگی که بر سر در مجموعه خود آویزان می‌کنند، آرم و نشان سازمان بهزیستی دارند و شماره طرح شکایات و شماره شناسه بر روی آن تابلو حک شده است و والدین باید به این نکته توجه کنند و از ثبت نام کودکان خود در سایر مراکز با عناوین مشابه خودداری کنند.

اجرای طرح رضایت سنجی در 230 مرکز توانبخشی برای نخستین بار در تهران

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، اظهار کرد: طرح رضایت سنجی از 12 هزار مددجوی تحت پوشش 230 مرکز توانبخشی بهزیستی استان تهران، از امروز (سه شنبه) نوزدهم دی ماه آغاز می شود.

اسدی افزود: در حال حاضر فقط 3 مرکز دولتی توانبخشی در استان تهران وجود دارد و بهزیستی برای بهبود و ارتقاء خدماتی که در این مراکز ارائه می شود به مشارکت خدمت گیرندگان خود نیاز دارد و معتقدیم که تنها نمی شود از زاویه دید مسئولان بهزیستی و مراکز توانبخشی، نیازهای مددجویان را تعیین و برآورده کرد.

فعالیت یک مددکار به ازای هر 200 مددجوی بهزیستی در کلینیک‌های مددکاری

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر به ازای هر 200 مددجویی تحت پوشش بهزیستی استان تهران، یک مددکار امور مربوط به آن‌ها را پیگیری می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به بضاعت سازمان بهزیستی، از 152 هزار پرونده در بهزیستی استان تهران که مربوط به مددجویان است، 31 هزار پرونده به بخش خصوصی واگذار شده است و هر پرونده برای رسیدگی در واحد مددکاری اجتماعی به اعتبار خاصی نیاز دارد و در حال حاضر، به ازای رسیدگی به هر پرونده باید مبلغ 12 هزار تومان از سوی دولت به بهزیستی پرداخت شود.

هیچ کودکی در زلزله های اخیر استان کرمان بی سرپرست نشده است

محمد نفریه مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: بر اساس گزارش نهایی بهزیستی، هیچ کودکی در زلزله های استان کرمان بی سرپرست نشده است.

وی افزود: با توجه به وقوع زلزله طی دفعات مختلف در استان کرمان و برخی از شهرستان های این استان، کارگروهی ویژه از سوی سازمان بهزیستی، وظیفه بررسی وضعیت کودکان زلزله زده را بر عهده داشت که تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر فوت والد یا والدین کودک به ثبت نرسیده است.

ضرورت ارائه خدمات سازمان یافته و مستمر پس از ترخیص معتادان از مراکز ماده 16

فرید براتی سده معاون مركز توسعه پيشگيری و درمان اعتياد بهزيستی كشور گفت: برای کاهش ورودی معتادان به مراکز ماده 16، باید خدمات سازمان یافته و مستمری را پس از ترخیص به آن‌ها ارائه کنیم و توجه به این موضوع امری ضروری است.

وی تصریح کرد: منظور از خدمات سازمان یافته، خدماتی است که دسترس پذیری آن برای معتادانی که از مراکز ماده 16 ترخیص می شوند، آسان باشد و همچنین مبحث استمرار ارائه این خدمات نیز باید مدنظر مسئولان حوزه مبارزه با مواد مخدر قرار بگیرد.

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار