دبیرشورای هماهنگی مبارزه باموادمخدرلرستان ازتشدیدنظارت برمراکزترک اعتیاداستان و روندتوزیع ومصرف قرص متادون درآن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مجتبی بیرانونددبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان اظهار داشت: خروجی‌های قرص متادون در استان یک مقدار مشکوک است، در شهرستان‌ها می‌بینیم که برخی مغازه‌ها از جمله عطاری‌ها نیز متادون می‌فروشند.

بیرانوند خاطرنشان کرد: این قرص‌ها یا از درون استان تهیه می‌شوند و یا از خارج استان وارد می‌شوند؛ در هر صورت باید جلوی فروش آن‌ها در سطح شهر گرفته شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر اینکه اگر اینگونه باشد بحث نظارت ما زیر سوال می‌رود و باید بیشتر برخورد کنیم، افزود: تشدید نظارت بر مراکز ترک اعتیاد در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه تیم نظارت ما که متشکل از دستگاه‌های ذی ربط از جمله بهزیستی، سازمان غذا و دارو، دانشگاه علوم پزشکی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر است، باید تعداد بازرسی‌های خود از مراکز را افزایش دهند، ادمه داد: باید حالت ناامنی ایجاد شود که مسئولان مراکز ترک اعتیاد هر لحظه حس کنند مورد نظارت قرار می‌گیرند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر لرستان با تاکید بر اینکه بنا نداریم گزارش عملکرد تحویل یکدیگر بدهیم، می‌خواهیم به نحوی امورات و موارد حوزه درمان را رصد و برخورد کنیم که در نهایت منجر به عملکرد بهتر درحوزه درمان معتادان شود، ادامه داد: باید سند بومی حوزه درمان اعتیاد تهیه و اجرا شود.

بیرانوند با بیان اینکه سند خرده فروشی مواد مخدر استان تدوین شده و مراحل نهایی خود را می‌گذراند، تصریح کرد: این سند به زودی در شورای اداری مطرح شده و به شهرستان‌ها ابلاغ می‌شود.

در این جلسه مقرر شد هر سه ماه یک بار فعالیت مراکز ترک اعتیاد، روند توزیع قرص متادون در این مراکز و فعالیت‌های حوزه درمان آن‌ها نظارت و بازرسی شوند.

انتهای پیام/م

نظارت بر مراکز ترک اعتیاد تشدید می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.