مدیرکل انتقال خون استان اصفهان گفت: در حال حاضر به تمام گروه های خونی احتیاج داریم اما در تامین این دو گروه خونی A منفی و O منفی با مشکل مواجه هستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجید زینعلی  اظهار کرد: اداره کل انتقال خون استان اصفهان هم چنان نیازمند خون اهدا کنندگان است. این روزها و در فصل سرد با کاهش مراجعه کننده مواجه می‌شویم و امیدواریم اهدا کنندگان بیشتری برای اهدای خون مراجعه کنند.

 وی افزود: در حال حاضر به تمام گروه های خونی احتیاج داریم، اما در این میان گروه خونی Aمنفی و O منفی از اولویت بیشتری برخوردار است و در این دو گروه خونی با مشکل مواجه هستیم.

 مدیرکل انتقال خون استان اصفهان ادامه داد: در 9 ماهه ابتدایی سال جاری 100 هزار نفر از مردم اصفهان خون اهدا کرده اند و نسبت به سال گذشته این میزان تغییر محسوسی نداشته است. سیاست انتقال خون استان اصفهان بر روی اهدای پلاسما و پلاکت بوده و از شهروندان می خواهیم اهدای پلاسما و پلاکت را در دستور کار داشته باشند.

 وی خاطرنشان کرد: طی 9 ماهه گذشته 97 درصد اهدا کنندگان آقایان و سه درصد اهدا کنندگان بانوان بودند. از بانوان تقاضا داریم در این امر خیر نیز شرکت کنند.

 

انتهای پیام/م

 

اصفهان نیازمند خون است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار