حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: هرکسی خواهان رسیدن به نوک قله بندگی است باید در اقامه نماز کوشا باشد.

نمازنردبان صعود به مقامات عالیه است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  ایلام ; حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام،بیان کرد: اصولا نماز در دو بُعد زندگی فردی و اجتماعی انسان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ادامه داد: نماز محک عبودیت است و نردبان صعود با مقامات عالیه و هرکسی خواهان رسیدن به نوک قله بندگی است باید در اقامه نماز بسیار کوشا باشد.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: اگر فرد نماز را با با آداب مخصوص خود که پیامبر عظیم الشان اسلام و ائمه اطهار بیان فرموده اند به جا آورد قطعا به مقاماتی خواهد رسید که با هیچ عمل دیگری نمی تواند بدان برسد.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی اظهارکرد: نماز همواره مورد تاکید انبیا، اوصیا و اولیا بوده و قبولی سایر اعمال فرد در گرو مقبولیت نماز است.

وی اضافه کرد: بُعد دیگر نماز در زندگی انسان اثرات آن در زندگی اجتماعی است و جامعه ای سالم خواهد بود که نماز و اقامه آن در اولویت باشد.

نماینده ولی فقیه در ایلام با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب فرهنگ نماز در کشور به اوج خود رسید، گفت: اگر بخواهیم در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم باید فرهنگ آسمانی نماز را در جامعه ترویج و نهادینه کنیم.

این مدرس بیان کرد: نماز در سالم سازی جامعه بسیار نقش مهم و حیاتی دارد و این فریضه الهی سدی محکم در برابر تمامی هجمه ها خواهد بود.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: آموزش و پرورش یکی از نهادهای بسیار مهم در ترویج و نهادینه کردن این فریضه الهی است که باید با برنامه های متنوع آموزشی و فرهنگی در بین نسل جوان و نوجوان نماز را ترویج دهد.

 

حجت الاسلام والمسلمین لطفی در پایان اظهار کرد: رسانه ها نقش مهمی در فرهنگ سازی دارند از این رو اگر بخواهیم فرهنگ نماز با سرعت در جامعه فراگیر شود این رسانه ها هستند که به عنوان بازوی توانا باید وارد میدان تبلیغ و ترویج این فرهنگ آسمانی شوند.

 

انتهای پیام/با

 

نماز محک عبودیت است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.