معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: دوره آموزشی طبقه بندی مشاغل به مدت یک روز در این اداره کل برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، امید آذرنگ معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: این دوره آموزشی با حضور ۳۰ نفر از کارشناسان روابط کار و بیمه بیکاری سراسر استان به مدت ۱۶ ساعت برگزار شد.

آذرنگ طرح‌های طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌ها را اولین ضابطه مدرن در زمینه اجرای ارزشیابی مشاغل در کارخانجات دانست و افزود: واحد‌های مشمول قانون کار که دارای حداقل ۵۰ نفر کارگر مشمول قانون کار (اعم از موقت و دائم) باشند الزاما مشمول اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

وی  هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را ارتقاء سطح دانش شرکت‌کنندگان عنوان کرد و افزود: آشنایی با قوانین و مقررات مرتبط با موضوع طبقه‌بندی مشاغل، وظایف اعضای دائمی کمیته طبقه‌بندی مشاغل، مفاد دستورالعمل اجرایی طرح، نحوه ضوابط مربوط به فوق‌العاده جذب و مزایای پست و الزامات اجرای طرح ارزشیابی و طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های تحت پوشش از دیگر اهداف این دوره است.

آذرنگ با بیان اینکه بزرگ‌ترین و مؤثرترین عامل انگیزه برای کارکنان و جلب رضایت آنان، حقوق و دستمزد است، افزود: عدم تعادل بین حقوق و دستمزد‌ها و نبود ضابطه صحیح برای تعیین ارزش واقعی مشاغل یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مدیران در محیط‌های کاری است.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با تحقق دستورالعمل اجرائی طرح و نظام ارزیابی، مشاغل مختلف بر اساس روش امتیازی که مبتنی بر تجزیه وتحلیل عوامل تشکیل‌دهنده شغل است مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ع

 آموزش طبقه بندی مشاغل در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار